|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
طرف لبنانی با اشاره به جدی بودن چالش‌ها و مسئولیت‌های جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اقتدار ایران موجب توفیق و پیروزی ما و امت اسلامی می‌باشد.
محمد فتحعلی، سفیر کشورمان در بیروت با علامه سید علی فضل‌الله دیدار و ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر، در خصوص تحولات لبنان و منطقه با وی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین بر اهمیت روزافزون وحدت اسلامی و همزیستی مسالمت آمیز در کشورهای منطقه تاکید و اهتمام همگان به برداشتن گام‌های عملی در اجرای فرمان خالق متعال مبنی بر تمسک به ریسمان وحدت را ضروری خواندند.

طرف لبنانی با اشاره به جدی بودن چالش‌ها و مسئولیت‌های جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اقتدار ایران موجب توفیق و پیروزی ما و امت اسلامی می‌باشد.

وی همسویی پدر فقیدش، علامه سید محمدحسین فضل‌الله با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت را مورد اشاره قرار داد و افزود که میراث ارزشمند بجا مانده از ایشان دستمایه خوبی برای جلب توجه مخاطبان گوناگون صرف نظر از مذاهب و طوائف آنها است. بر همین اساس ما با همکاری تعدادی از صاحب نظران مسلمان و مسیحی مجمع توسعه و گفتگوی ادیان و فرهنگ ها را تاسیس کرده و با اندیشمندان سایر کشورها نیز جهت کمک به شناخت صحیح جوامع انسانی از یکدیگر ، همکاری داریم.

وی درپایان این دیدار با اشاره به تشابه شیوه‌های خشونت‌آمیز داعش با رفتار صهیونیست ها اظهار داشت: ائتلاف مرموز شکل گرفته به بهانه مبارزه علیه داعش ، در واقع تبلور تلاش دشمن است که از در خارج شده و اکنون در صدد بازگشت از پنجره به منطقه است اما موضع شفاف جمهوری اسلامی ایران راجع به ائتلاف با دیگر درایت و حکمت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد. 

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین