|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۰
کد خبر: ۲۶۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
یک قدرت سخت و بیرونی است، یعنی سلاح ها و تجهیزات مثل موشک و ...است، که اگر قدرت نداشته باشیم امنیت نداریم و خداوند می گوید قوی باشید اگر قوی نباشید قدرت های ظالم شما را تحمل نخواهند کرد و امروز اگر می توانیم برسر آمریکا و دشمنان فریاد بزنیم و خواب راحت را ازآنها بگیریم بخاطر قدرت و توان ماست.
 نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه چون انقلاب زنده و اثر گذار است دشمن دارد گفت: فلسفه وجودی سپاه و پاسدار « انی احامی ابداً ان دینی» و فرهنگ عاشورایی است .

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در آستانه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و در مراسم بزرگداشت این هفته در ستاد نیروی هوافضای سپاه با اشاره به الزامات پاسداری از انقلاب در گام دوم ، در چهلمین سال انقلاب گفت : در این چهل سال انقلاب توقف نداشته و زنده واثر گذار باقی مانده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: چون انقلاب زنده و اثر گذار است دشمن دارد و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اگر انقلاب مُرده و اثر گذار نبود دشمن نداشت.

حاجی صادقی بیان کرد : این انقلاب چون مورد حمله و تهاجم قرار می گیرد محافظ و پاسداری می‌خواهد و محافظ انقلاب پاسدار انقلاب می باشد و فلسفه وجودی سپاه و پاسدار « انی احامی ابداً ان دینی» و فرهنگ عاشورایی است .

وی در مورد پاسداری انقلاب با تاکید بر اینکه پاسداری یک ضرورت است و تاریخ مصرف پاسداری تمام نمی شود تصریح کرد: تا انقلاب زنده است محافظ و پاسدار می خواهد و چون امروز خطرها و دشمنی دشمنان بیشتر و پیچیده تر شده، پاسداری از انقلاب در این وضیعت حساس تر، دقیق تر و ظریف تر شده است .

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان داشت : کسب توانایی و قدرت پاسداری از انقلاب طبق آیه « و اعدولهم مستطعتم من قوه » لازم و ضروری است. 

حاجی صادقی قدرت و نیروی که پاسداران را توانمند و قدرتمند می سازد دو نوع اقتدار دانست و عنوان داشت: یک قدرت سخت و بیرونی است، یعنی سلاح ها و تجهیزات مثل موشک و ...است، که اگر قدرت نداشته باشیم امنیت نداریم و خداوند می گوید قوی باشید اگر قوی نباشید قدرت های ظالم شما را تحمل نخواهند کرد و امروز اگر می توانیم برسر آمریکا و دشمنان فریاد بزنیم و خواب راحت را ازآنها بگیریم بخاطر قدرت و توان ماست.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود:  بعد دوم قدرت، قوت نرم و آهن بودن است که خودمان قوی باشیم یعنی استقامت فکری و عملی و توانمندی ها روحی داشته باشیم و آهن یعنی قدرت دفاعی و تجهیزات داشته باشیم.

حاجی صادقی با اشاره به کسب علم و معنویت گفت : مولفه های قدرت درونی معنویت انقلابی است . اسلام طرفدار معنویت تحریک آفرین است نه معنویت انزواگرایانه، که این معنویت و عرفان حسینی است که امام حسین (ع) را به کربلا آورده و حماسه عاشورا می آفریند.

وی یکی دیگر از مولفه های معنوی را بصیرت دینی، تعمق اندیشه ها و باورهای دینی دانست و ادامه داد: دشمن می خواهد به پاسدار و پاسداری ضربه بزند تا انقلاب و نظام را هدف قرار داده باشد و به این نتیجه رسیدند که قدرت معنویت و بصیرت را از سپاه بگیرند .

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به هفته عقیدتی افزود: برنامه ها و دوره های عقیدتی باید تولید کننده، تقویت کننده، تعمق بخش و گسترش دهنده آن قوت درونی باشد و کار عقیدتی تلاش برای تحقق پاسداری از انقلاب است .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین