|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۶۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
جان شیپتون، پدر خونی جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس از احتمال اینکه پسرش در صورت استرداد به آمریکا، باقی عمر خود را در زندان سپری کند، ابراز نگرانی کرد.
 پدر جولیان آسانژ می‌گوید، اکوادور بر سر دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول پسرش، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس را با آمریکا معامله کرده است.

 جان شیپتون، پدر خونی جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس از احتمال اینکه پسرش در صورت استرداد به آمریکا، باقی عمر خود را در زندان سپری کند، ابراز نگرانی کرد.



این نخستین بار است که پدر آسانژ پس از دستگیری و بیرون آوردن او از سفارت اکوادور در لندن در اوایل ماه جاری میلادی، در این باره صحبت می‌کند.

به گزرش روزنامه دیلی میل، شیپتون که پدر خونی جولیان آسانژ است، ادعا کرد که این روزنامه‌نگار جنجالی از طرف اکوادور در ازای دریافت وامی از صندوق بین‌المللی پول با آمریکا معامله شده است. به گفته او، اکوادور و آمریکا معامله کرده‌اند که در صورت خروج آسانژ از سفارت اکوادور در لندن، این وام به این کشور آمریکای جنوبی پرداخت شود.

آسانژ از هفت سال گذشته در این سفارت به سر می‌بُرد تا اینکه در روز یازدهم آوریل دستگیر شد.

شیپتون در گفته‌هایش اظهار کرد که سیاست آمریکا آسانژ را مورد آزار و اذیت قرار داده و به او خیانت کرده است.

او که برای نخستین بار پس از دستگیری آسانژ سکوت خود را شکست، در برنامه "۶۰ دقیقه" شبکه سی‌بی‌اس گفت: اکوادور واحد پولی خود را ندارد و از دلار آمریکا استفاده می‌کند. نمی‌تواند از صندوق بین‌المللی پول وام بگیرد، مگر آنکه آمریکا – در ازای توافقی بر سر خروج جولیان آسانژ از سفارت- آن را تایید کند.

در حالی که وکیل آسانژ دستگیری اخیر موکلش را انتقام دولت آمریکا از او می‌داند، شیپتون می‌گوید که آمریکا برای تخریب زندگی پسرش مصمم است.

او در این باره گفت: نگرانی من این است که او به زور به آمریکا برده شده و به زندان انداخته شود و هرگز از آن بیرون نیاید.

او در واکنش به اینکه سفارت اکوادور ادعا کرده آسانژ به دلیل رفتار نامناسبش از این سفارت بیرون برده شده، چنین اظهاراتی را تلاش برای لکه‌دار کردن وجهه آسانژ دانست.

اتهامات آسانژ مالیدن مدفوع به دیوارها، استفاده از اسکیت‌بورد در سالن‌های این سفارت، انداختن لباس های کثیف در دستشویی و هک تلفن رییس جمهور هستند.

پدر خونی آسانژ در این باره گفت: این اتهامات مسخره هستند. این‌ها حال من را به هم می‌زنند اما چیزی از عشق من به جولیان کم نمی‌کنند.

وی افزود: من ۷۴ سال دارم و او ۴۷ سال اما به اندازه من پیر به نظر می‌رسد و این افتضاح است. چشمان او خوب و سالم به نظر می‌رسند. حالش خوب است و همچنان روحیه جنگجوی خود را حفظ کرده است. همه‌چیز (درباره وضعیت جسمی و روحی او) خوب به نظر می‌رسد.

شیپتون اظهار کرد که با افشای اطلاعات محرمانه از سوی ویکی‌لیکس به پسرش هشدار جدی داده بود که ممکن است جانش در خطر باشد.

او با تکذیب این ادعا که پسرش یکی از "دارایی"‌های روسیه است، گفت، همیشه پسرش را حمایت کرده و با انگیزه‌هایش موافق است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین