|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۲۶۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
با توجه به اینکه تلفاتی از گوزن‌های زرد مشاهده نشده و اثرات رد پایی از گوزن‌های زرد در مناطق مختلف سایت مشاهده شده است، این موارد نشان می‌دهد که گوزن‌ها زنده و سلامت هستند.
 رئیس پارک ملی دز با اشاره به مشاهده ردپای گوزن‌های زرد سایت سیل‌زده میانرود، از احتمال در سلامت بودن این گوزن‌ها خبر داد.

رضا قپانچی‌پور  با اشاره به آخرین وضعیت گوزن‌های زرد گرفتار در سیلاب اظهار کرد: خوشبختانه طبق پایش‌های انجام شده تاکنون تلفاتی از گوزن‌های زرد مشاهده نشده است.

وی افزود: حین پایش‌ها دو رأس گوزن زرد در سایت میانرود و یک رأس بیرون از سایت مشاهده شده است. همچنین دوربین‌های تله‌ای دو رأس گوزن زرد را تصویر‌برداری کرده‌اند.

رئیس پارک ملی دز گفت: با توجه به اینکه تلفاتی از گوزن‌های زرد مشاهده نشده و اثرات رد پایی از گوزن‌های زرد در مناطق مختلف سایت مشاهده شده است، این موارد نشان می‌دهد که گوزن‌ها زنده و سلامت هستند.

وی با اشاره به تعداد گوزن‌های زرد سایت میانزود، بیان کرد: به دلیل تراکم پوشش گیاهی منطقه، پایش دقیق گوزن‌های زرد امکان‌پذیر نیست و تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰ رأس گوزن زرد در سایت میانرود وجود دارد.

به گزارش ایسنا، در سیلاب اخیر بخشی از سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد در میانرود واقع در منطقه حفاظت شده دز زیر آب رفت و بخش‌هایی از فنس‌های سایت تخریب شده است.

پس از آن از سرنوشت گوزن‌های زرد موجود در سایت که حدود ۲۰ رأس بوده‌اند اطلاعی در دست نبود و احتمال مرگ تمامی آنها وجود داشت.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین