|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۶۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰
اسلامی گفت:۱۵۱ هزار منزل در کشور بر اثر سیل آسیب دیده که ۵۱ هزار واحد نیازمند تعمیر و ۹۱ هزار منزل نیازمند بازسازی است.
اسلامی گفت:۱۵۱ هزار منزل در کشور بر اثر سیل آسیب دیده که ۵۱ هزار واحد نیازمند تعمیر و ۹۱ هزار منزل نیازمند بازسازی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در برنامه نگاه یک با اشاره به بارش‌های سنگین ابتدای سال گفت: خوشبختانه بارش‌ها، تالاب‌ها را سیراب کرد، اما این رحمت الهی، زحمت و سوگ از دست دادن عزیزانمان را هم به همراه داشت.

وی افزود: مشکل اصلی سیل و شگفتی آن، تقارن با نوروز و تعطیلات آن بود که موجب غافلگیری برخی از استان‌های سیل زده شد.

اسلامی با اشاره به خسارات سیل بیان کرد: منازلی که در کرانه رودخانه‌ها ساخته شده بود با آسیب جدی همراه شد. نکته مهمی که باید تاکید داشت همکاری بسیار بالای نیروهای مسلح و همچنین نهادهای مختلف دولتی با یکدیگر برای کمک رسانی به مردم سیل زده بود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مهم‌ترین موضوع، حفظ جان مردم و تخلیه منازل در حریم رودخانه‌ها بود. آسیب دیدگی‌های جانی به علت عدم توجه به هشدارها بود.

وی ادامه داد: فاز سوم عملیات همراهی با سیل زدگان، بازسازی مناطق سیل زده بود که این موضوع به سه بخش تقسیم می‌شود. منهای بخش مهمی از خوزستان که هنوز برآورد نشده است میزان خسارت سیل در کشور چیزی حدود ۱۵۱ هزار واحد مسکونی شهری و روستای آسیب دیده است که حجم بیش‌تر آن شهری است. از این تعداد ۵۱ هزار واحد تعمیری و ۹۱ هزار واحد نیازمند بازسازی صد در صدی است.

اسلامی تاکید کرد: ثبت نام برای جا به جایی برخی ساکنین شهرهای سیل زده آغاز شده و فرایند بازسازی تعیین تکلیف می‌شود.

وی ادامه داد: تمام مساکن زلزله زده در استان کرمانشاه با مهندسی تمام بازسازی شده است و این منازل در زلزله ۶ ریشتری سال گذشته امتحان فیزیکی خود را پس داده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین