کد خبر: ۲۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با هرگونه توسعه‌ی تجاری در محدوده‌ی بازار تبریز به شدت مخالف هستیم.
«محمدصادق پورمهدی» در جمع خبرنگاران با تأکید بر حفظ هویت بازار تبریز اظهار کرد: یکی از معجزه‌هایی که در گذشته در تبریز به‌وقوع پیوسته است ایجاد پاساژ در میدان نماز تبریز است و این موضوع بر بار ترافیکی که می‌توانست برطرف شود، افزوده است.

وی اظهار کرد: با اینکه محدوده‌ی بازار تبریز پیاده‌سازی شود موافق هستم، چون با اینگونه طرح‌ها می‌توانیم به تقویت و احیای بازار قدیمی تبریز کمک کرده باشیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اولویت‌های عمرانی استان امسال، گفت: در سند تدبیر و توسعه‌ی استان نخستین اولویت ما آزادراه «تبریز – بازرگان»، در نظر گرفته شده است، چون با وجود این بزرگراه می‌توانیم مسیر زمینی ارتباط شرق آسیا به اروپا را تحقق ببخشیم و هم‌اکنون با مشارکت‌کننده‌ی این پروژه به توافق رسیدیم و امید می‌رود این پروژه با سرعت بیشتری نتیجه دهد.

پورمهدی ادامه داد: تکمیل خط آهن «میانه – تبریز» از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار است که سال‌هاست مردم منتظر این اقدام هستند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با رایزنی‌ها مقرر شد در ائل‌گلی تبریز نیز ایستگاه راه‌آهن ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سرعت کم قطار در ایران و بخصوص در مسیر راه‌آهن «تبریز – جلفا» گفت: سرعت بسیار پائین قطار در این مسیر باعث شده است مردم رغبتی برای استفاده از آن نداشته باشند و با وجود برنامه‌ریزی‌های متعدد به‌علت شیب تند این مسیر، در مسیر مرند امکان افزایش سرعت وجود ندارد.

پورمهدی از خرید واگن‌های جدید برای قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: برخی قطار شهری تبریز را با شیراز مقایسه می‌کنند که این مقایسه با توجه به وسعت قطار شهری تبریز ناصحیح است.

وی ادامه داد: از سال 80 تا به امروز دولت بیش از 550 میلیارد تومان بودجه در خصوص قطار شهری تبریز هزینه کرده است در حالی که شهرداری تنها 200 میلیارد بودجه برای این مهم اختصاص داده است اما خوشبختانه نگاه شهرداری تبریز به این موضوع بسیار مثبت است و اختصاص دادن اعتبار از سوی شهرداری از پارسال، روند بسیار مطلوب‌تری را داشته است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اتمام خط یک قطار شهری تبریز نیازمند 1000میلیارد تومان هزینه است. هم‌اکنون مذاکراتی در خصوص دریافت اوراق مشارکت برای این پروژه به مبلغ 200 میلیارد تومان انجام شده است و امید می‌رود در آینده‌ی نزدیک این موضوع محقق شود.

پورمهدی از تشکیل کمیته‌ی فاینانس در استان خبر داد و افزود: سهم آذربایجان‌شرقی از فاینانس کلی کشور حدود یک میلیارد دلار است.

به گفته‌ی وی، امسال، متوسط پیشرفت پروژه‌های ملی 65 درصد است و حدود 60 درصد اعتبارات این حوزه اختصاص یافته است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در نیمه‌ی دوم پارسال، با تدبیر دولت بتدریج تزریق اعتبار آغاز شد و این موضوع از اوایل امسال، شتاب بیشتری داشته است.

پورمهدی با اشاره به مشکل خشکسالی و لزوم توجه‌ی ویژه به این موضوع گفت: خط دوم «زرینه‌رود» نه برای انتقال آب بلکه برای خطرات احتمالی در نظر گرفته شده است و اصول پدافند غیرعامل به این موضوع تأکید کرده است.

وی در خصوص اجرای طرح ترافیک در تبریز یادآور شد: اجرای این طرح منوط به هماهنگی بین دستگاهی است و هم‌اکنون زیرساخت‌های مورد نیاز در حال بررسی و اجرا شدن است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در خصوص «مسکن مهر» خاطرنشان کرد: پیمانکاران این پروژه موظفند در زمان مقرر واحدهای مسکونی مسکن مهر را تحویل دهند و دولت مخالف تحمیل هرگونه هزینه‌ی اضافی به مردم است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین