|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
ونزوئلا نگران کاهش بی وقفه بهای جهانی نفت و به ویژه قیمت سبد نفتی خود است که طی چند هفته گذشته کاهش یافته و به پایین ترین سطح چهار سال اخیر رسیده است.
وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: این کشور خواستار نشست فوری سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) به دلیل کاهش بهای جهانی نفت خواهد شد.

به نقل از بیزینس استاندارد، رافائل رامیرز وزیر امور خارجه ونزوئلا در یک کنفرانس خبری گفت: ما از جانب نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا دستوراتی در این زمینه دریافت کرده‌ایم و قصد داریم با دیگر وزرا و دبیرکل اوپک برای برگزاری یک نشست فوری گفت‌وگو کنیم.

ونزوئلا نگران کاهش بی وقفه بهای جهانی نفت و به ویژه قیمت سبد نفتی خود است که طی چند هفته گذشته کاهش یافته و به پایین ترین سطح چهار سال اخیر رسیده است.

رامیرز که پیشتر وزیر نفت ونزوئلا بود افزود: قیمت نفت رو به کاهش است و همچنان ادامه دارد و ما معتقدیم باید به نوعی یک اقدام هماهنگ برای جلوگیری از این روند انجام دهیم.

وی گفت: ‌قیمت‌ها به دلیل یک سری اعمال نفوذ با هدف ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشورهای بزرگ تولید کننده نفت کاهش یافته است.

وی گفت: این قیمت برای هیچ کس مناسب نیست. قیمتها حدود 80 دلار در هر بشکه است و تولید مازاد بسیار قابل توجهی وجود دارد.

روز جمعه وزارت نفت و معادن ونزوئلا که رامیرز تا ماه گذشته هدایت آن را بر عهده داشت، اعلام کرد: متوسط قیمت نفت خام ونزوئلا در هفته منتهی به 10 اکتبر 82 دلار و 72 سنت در هر بشکه بوده است.

قیمت نفت ونزوئلا از زمانی که در دسامبر 2010 میلادی به 82 دلار و 23سنت در هر بشکه رسید تا این سطح پایین نیامده بود. متوسط قیمت سبد نفتی ونزوئلا در 9 ماهه گذشته از سال 2014 94 دلار و 99 سنت بوده که پایین‌تر از متوسط قیمت 98 دلار و هشت سنتی برای سال 2013 و قیمت 103 دلار و 42 سنت در سال 2012 است.

وزارت نفت ونزوئلا در وب سایت خود در بیانیه ای کاهش قیمت نفت به دلیل انتظار رکود اقتصاد جهانی و عرضه کافی نفت در کشورهای مصرف کننده بزرگ اعلام کرد.

قیمت سبد نفتی اوپک این هفته با بیش از 4 دلار کاهش به 89 دلار و 34 سنت رسید که چهارمین کاهش هفتگی پشت سرهم است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین