|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه سازمان ملل متحد قصد دارد در حوزه کاهش خطرپذیری بلایا به دولت‌ها به ویژه ایران کمک کند، گفت: جمهوری اسلامی تجارب خوبی در حوزه بلایا و حوادث طبیعی دارد و ما می‌خواهیم این تجربیات را در اختیارمان قرار دهد.
مورالی در نشست مشترک ایران و چارچوب کاهش خطرپذیری بلایا که همزمان با نخستین روز هفته کاهش خطرپذیری بلایای طبیعی و زلزله در ایران برگزار شد، افزود: تا سال 2015 سند جامعه هیوگو به پایان می‌رسد، در همین راستا می‌بایست برنامه جدیدی را تدوین کنیم و به دنبال این هستیم تا برای این کار یک کنفرانس جهانی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان ملل متحد قصد دارد به دولت‌ها و به ویژه جمهوری اسلامی ایران برای کاهش خطرپذیری کمک کند، اظهار کرد: باید فضایی به وجود بیاوریم که در چارچوب مقابله با بلایای طبیعی اقدامات گسترده‌ای انجام شود.

مورالی با اشاره به نقش پررنگ جمهوری اسلامی ایران در تبیین برنامه کاهش خطرپذیری در سال 2005 افزود: ایران در 30 بلای بشری دارای تجربه است و می‌تواند این تجربیات را در اختیار ما قرار دهد، خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی تجارب خوبی در این زمینه دارد و می‌تواند در تدوین برنامه جامع و جهانی کاهش خطرپذیری به ما کمک کند.

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به تبیین این برنامه جهانی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، ایجاد تعهد محلی در سطح جوامع جهانی و... از مهم‌ترین مسائلی است که می‌توانیم با توجه به آنان موضوعات و اهداف مدنظر خود را دنبال کنیم.

مورالی با بیان اینکه بلایا اثرات جبران‌ناپذیری بر انسان‌ها و اقتصاد کشور می‌گذارد، افزود: باید کاری کنیم تا این حوادث را کاهش دهیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین