|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۶۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
فروشندگان گیفت‌کارت آنها را بالاتر از ارزش واقعی‌شان قیمت‌گذاری می‌کنند. به عنوان مثال گیفت کارت سه دلاری PSN حدود ۶۸ هزار تومان است که یعنی دوستان هر دلار را با شما تقریبا ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان حساب کرده‌اند
 کاربران ایرانی تقریبا هیچ موجودیت رسمی در شبکه‌های آنلاین ندارند و نمی‌توانند از PSN سونی و یا فروشگاه مایکروسافت بازی بخرند یا اپلیکیشن‌های غیررایگان اندروید و iOS را روی گوشی‌شان دانلود کنند. ظاهرا، چون ما راهی برای پرداخت پول این سفارش‌ها نداریم، اما صبر کنید، چون کارت‌هایی وجود دارند که انگار برای ما ساخته شده‌اند. آن‌ها را به اسم گیفت‌کارت می‌شناسیم و با کمک‌شان می‌توان تقریبا تمام تحریم‌ها را دور زد. خبر بد این است که حق صدور این کارت‌ها روی ارزش واقعی‌شان محاسبه شده است. به عنوان مثال گیفت کارت سه دلاری PSN چیزی در حدود ۶۸ هزار تومان است که یعنی دوستان هر دلار را با شما حدود ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان حساب کرده‌اند. گیفت کارت‌ها تاریخ انقضا ندارند، بنابراین گزینه مناسبی برای هدیه دادن به دوستان به شمار می‌روند. کسی که مالک آنهاست می‌تواند شارژ خود را درست مانند کارت‌های هدیه بانکی هر طور که دوست دارد استفاده کند.

گیفت کارت اپل
اپل جزو پولدارترین شرکت‌های تجاری دنیا است، اما به همان اندازه که پول و اعتبار به دست می‌آورد ناخن خشک است. تقریبا هیچ راهی برای دور زدن محدودیت‌های این شرکت و خرید غیرقانونی محصولات نرم‌افزاری‌اش وجود ندارد. آن‌ها فقط پول سرشان می‌شود و متاسفانه در حال حاضر هیچ کدام از کارت‌های اعتباری ما را به رسمیت نمی‌شناسند. تنها راه باقی مانده استفاده از گیفت‌کارت‌های مخصوص iTunes است که با ارزش‌های مختلف به وفور در بازار به چشم می‌خورد.

وضعیت بازار: در حال حاضر به سختی می‌توانید کارت‌های پنج دلاری را پیدا کنید، اما همین مقدار موجودی‌حساب در بیشتر مواقع برای خرید یک بازی یا اپلیکیشن کفایت می‌کنند. این کارت در بازار ایران ۷۵ هزار تومان قیمت دارد که یعنی هر دلار ۱۵ هزار ارزش‌گذاری شده است. برای خرید کارت ۱۰ دلاری باید ۱۴۵ هزار تومان پول بدهید. قیمت کارت ۱۵ دلاری ۲۱۶ هزار تومان، کارت ۲۵ دلاری ۳۵۲ هزار تومان است. اپل همچنین کارت‌های ۵۰، ۱۰۰ و ۳۰۰ دلاری هم دارد که قیمت‌هایشان حداقل برای هدیه دادن در ایران کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. به خصوص مورد آخر که باید برایش حدود چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پیاده شوید. اگر می‌دانید که طرف حساب‌تان دلباخته موسیقی است همچنین می‌توانید از بازار برایش کارت‌های مخصوص اپل موزیک بخرید. اکانت سه ماهه این کارت‌ها ۴۵۰ هزار تومان و اکانت یک ساله‌شان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد.
 
گیفت کارت شبکه بازی آنلاین کنسول‌های سونی
گیفت کارت PlayStation Store یکی از لوازم جانبی دیجیتالی کنسول نسل هشتم سونی به‌حساب می‌آید که برای گیمر‌ها بسیار کاربردی است. شما با تهیه این گیفت کارت می‌توانید تا سقف اعتبار مشخص شده از فروشگاه پلی‌استیشن خرید کنید. روی هر کارت یک کد برای فعالسازی اعتبار در اکانت PSN وجود دارد که با ورود آن کد، به میزان اعتبار نوشته شده روی کارت، حساب او شارژ می‌شود تا بتواند نسبت به خرید اینترنتی اقدام کند.

وضعیت بازار: ارزان‌ترین گیفت کارت با ارزش سه دلار عرضه می‌شود. اگر قیمت دلار را در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان در نظر بگیریم ارزش دلاری این کارت می‌شود چیزی در حدود ۴۱ هزار و ۱۰۰ تومان، اما شما در ایران مجبورید همین گیفت کارت لعنتی را حدود ۶۸ هزار تومان بخرید. یعنی دوستان هر دلار را به پای شما حدود ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان حساب کرده‌اند. همچنین گیفت کارت ۱۰ دلاری در ایران به قیمت ۱۴۵ هزار تومان عرضه می‌شود و قیمت کارت ۲۰ دلاری ۲۸۸ هزار تومان است. گیفت کارت‌های ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۷۵ و ۱۰۰ دلاری هم وجود دارد که به ترتیب ۵۷۴، ۷۰۰، ۸۳۵، یک میلیون و ۵۰ هزار و یک میلیون و ۳۵۸ هزار تومان فروخته می‌شوند. همچنین گیفت کارت‌هایی با عنوان اکانت پلاس وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای اتصال به شبکه بازی و انجام مسابقات آنلاین استفاده کرد. این کارت‌های با اعتباری زمانی به فروش می‌رسند؛ به عنوان مثال قیمت اکانت یک ماهه در ایران ۱۵۰ هزار تومان، سه ماهه حدود ۴۰۰ هزار تومان و یک ساله حدود ۸۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

گیفت کارت گوگل پلی
Store Play اپلیکیشنی چند رسانه‌ای از کمپانی گوگل است که یک فروشگاه بزرگ آنلاین برای خرید نرم افزار، بازی، فیلم، آهنگ و کتاب به حساب می‌آید. همچنین می‌توانید از آن به عنوان پخش کننده صوتی ابری استفاده کنید. این فروشگاه دارای نسخه وب و نسخه اپلیکیشن در گوشی‌ها با سیستم عامل اندروید است. گیفت کارت گوگل پلی همانطور که از اسمش برمی‌آید کارت هدیه شرکت گوگل است که از این اعتبار مجازی برای هدیه دادن یا خرید شخصی از فروشگاه گوگل استفاده می‌شود.

وضعیت بازار: کارت‌های گوگل پلی از اعتبار‌های پنج دلاری شروع می‌شوند تا مثلا گوگل بالاخره خلاقیتی از خودش نشان داده باشد. همین کارت فعلا در بازار نرم‌افزاری خودمان حدود ۷۷ هزار تومان قیمت دارد که یعنی هر دلار را دوستان ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان در نظر گرفته‌اند. قیمت کارت ۱۰ دلاری ۱۴۷ هزار تومان و قیمت کارت ۱۵ دلاری ۲۱۷ هزار تومان است. همچنین می‌توانید کارت‌های ۲۵ و ۵۰ دلاری بخرید که قیمت‌شان به ترتیب ۳۵۶ و ۷۰۰ هزار تومان است. انتخاب ۱۰۰ دلاری را هم با قیمت تقریبی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش رو دارید. دلار در مورد آخر به پای خریدار ایرانی ۱۴ هزار تومان تمام می‌شود که از قیمت فعلی دلار در بازار آزاد یعنی ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان تنها کمی بیشتر است.

گیفت کارت آمازون
آمازون بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان است. تقریبا هر چیزی که بخواهید در قفسه‌ها و انبارهایشان وجود دارد. می‌توانید با چند کلیک چیزی که می‌خواهید را انتخاب کنید و بعد کلید ثبت را بزنید تا خیلی سریع آن را جلوی در خانه تحویل‌تان بدهند. البته به این شرط که در ایران زندگی نکنید. این بار قضیه فقط حساب کردن صورتحساب نیست، چون سفارش‌تان را باید به کی تحویل بدهند؟ برای باز کردن این گره به قوم و خویشی نیاز دارید که ساکن ممالک خارجه باشد. کالایتان را انتخاب کنید، آدرس طرف را بدهید و عوض فرستادن پول، هزینه را با گیفت کارت بپردازید. چی از این بهتر؟

وضعیت بازار: قیمت کارت ۱۵ دلاری آمازون ۲۲۳ هزار تومان است. با این پول احتمالا نمی‌توانید چیز‌های زیادی بخرید. برای همین شاید بهتر باشد بروید سراغ کارت ۲۵ دلاری با قیمت ۳۶۵ هزار تومان یا کارت ۵۰ دلاری با قیمت ۷۲۶ هزار تومان است. گیفت کارت ۱۰۰ دلاری آمازون هم وجود دارد که یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. یعنی هر دلار را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان با شما حساب می‌کنند.
 
بیشتر بخوانید: ۱۰ محصول عجیب در بازار لوازم خانگی ایران

سایر گیفت‌کارت‌ها
گیفت کارت‌هایی که درباره‌شان خواندید، محصولاتی هستند که مردم به طور عمومی زیاد با آن‌ها سر و کار دارند، اما قبل از اینکه ناامید شوید، بهتر است بدانید هزار تا سایت دیگر وجود دارد که می‌توان با خرید گیفت کارت و البته پرداخت دوبله سوبله دلاری کارتان را در آن‌ها راه بیندازید.

گیفت کارت Spotify: اسپاتیفای سرویس پخش آنلاین موسیقی دیجیتال است. اگر خودتان عاشق موسیقی که هیچ، اما اگر کسی را می‌شناسید که عاشق سینه‌چاک موسیقی است حتم داشته باشید که با یکی از این کارت‌ها ذوق مرگ می‌شود. اکانت‌های ۱۰ دلاری ۱۵۰ هزار تومان است. می‌توانید اکانت ۳۰ دلاری یا ۶۰ دلاری را هم به مبلغ ۴۵۰ و ۸۷۵ هزار تومان انتخاب کنید.

گیفت کارت STEAM: استیم پلتفرم ویژه دیوانه‌های بازی آنلاین است که از همه بیشتر عشاق بازی‌های مشهوری مثل Counter Strike و Call of Duty در آن به چشم می‌خورند. اگر چنین آدم حرفه‌ای می‌شناسید، دسترسی به STEAM با وجود تحریم‌ها امکان‌پذیر است. این کارت‌ها در بازار ایران با حداقل ارزش یک دلاری به قیمت ۱۸ هزار تومان و حداکثر ارزش ۱۰۰ دلار به قیمت یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان فروخته می‌شوند.

گیفت کارت اسکایپ: عزیز سفر کرده در راه دور دارید که دلتان برای دیدنش لک می‌زند؟ شاید هم باید با شرکای تجاری‌تان در خارج کنفرانس برگزار کنید. فروشنده‌های ایرانی کارت‌های مخصوص Skype را هم می‌فروشند؛ با پرداخت هزینه جهت خرید گیفت کارت اسکایپ، مزایای اضافی شامل حال کاربران می‌شود: چیز‌هایی مثل تماس تلفنی با اسکایپ از بستر WiFi، ارسال پیامک با اسکایپ، تماس تلفنی به موبایل‌ها و تلفن‌ثابت، ایجاد تماس گروهی همزمان با بیش از ۲۵ نفر، کسب شماره اختصاصی اسکایپ، ایجاد Call Forwarding، استفاده از Caller ID و ایجاد تماس‌های بین‌المللی از هر تلفنی با کمترین هزینه تماس. در حال حاض برای خرید کارت ۱۰ دلاری اسکایپ در ایران باید حدود ۱۴۵ هزار تومان پول بدهید. کارت ۲۵ دلاری ۳۶۰ هزار تومان و کارت ۵۰دلاری ۷۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

گیفت کارت Xbox Live: تا عشاق کنسول مایکروسافت ما را به طرفداری از سونی متهم نکرده‌اند، قیمت گیفت کارت‌های مخصوص شبکه آنلاین بازی‌هایشان را بگوییم. این کارت‌ها را می‌توانید با حداقل ارزش سه دلار به قیمت ۶۴ هزار تومان و حداکثر ارزش ۱۰۰ دلار به قیمت یک میلیون و ۳۷۷ هزار تومان بخرید. اشتراک یک ماهه حضور در رقابت‌های آنلاین برای کنسول مایکروسافت در ایران ۱۴۲ هزار تومان و اعتبار یک ساله‌اش حدود ۶۷۵ هزار تومان آب می‌خورد. کاربران ایکس‌باکس این امکان فوق‌العاده را دارند که اشتراک ۴۸ساعته با قیمت ۲۱ هزار تومان بخرند.

گیفت کارت NETFLIX: دور دست‌تر از شبکه نت فیلیکس سراغ دارید؟ این لعنتی را هم می‌توانید با دور زدن تحریم‌ها در ایران داشته باشید فقط باید برای کارت ۲۵ دلاری، ۳۰ دلاری و ۶۰ دلاری بین ۳۹۰ هزار تومان تا ۹۰۰ هزار تومان پول پرداخت کنید. حواس‌تان هست که دارید دست به کار خیلی لوکسی می‌زنید؟ آنطور که دوستان حساب می‌کنند در این حالت قیمت دلار در ارزان‌ترین حالت برایتان حدود ۱۵ هزار تومان تمام می‌شود. تقریبا تمام فیلم‌ها و سریال‌های نت فلیکس را می‌توانید خودتان بدون منت تبدیل دلار و یورو از اینترنت دانلود کنید یا از گوشه خیابان بخرید.

گیفت‌کارت‌های مسترکارت و ویزا کارت: کی گفته در ایران مسترکارت و ویزا کارت نداریم؟ اگر ۲۲۹ هزار تومان پول بدهید می‌توانید یک حساب ۱۰دلاری ویزا کارت داشته باشید. این کارت‌ها با موجودی بیشتر تا سقف ۵۰۰دلار و با قیمت هفت میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ایران به فروش می‌رسند. کف قیمت ویزاکارت با مبلغ مشخص هم از ۲۵دلار شروع می‌شود با قیمت ۳۲۵هزار تومان و تا ۲۰۰دلار با قیمت ۲۲۶ هزار تومان بالا می‌رود.

منبع: فرارو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین