|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۲۶۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
در لیگ قهرمانان هم دو فینال برابر الدحیل و العین داریم. به قدرت تیم و عشق بازیکنانم به استقلال اعتماد دارم. این هواداران پشت تیم هستند و ما را حمایت می‌کنند. بابت حضور این هواداران خیلی خوشحال هستم.
 سرمربی تیم استقلال در حاشیه تمرین امروز تیمش در مورد مسائل مختلف استقلال به صحبت پرداخت و عنوان کرد: تمام هدف و تمرکز تیم موفقیت در بازی‌های آینده است.

 تمرین امروز استقلال از ساعت 12:30 در ورزشگاه نفت تهرانسر در حال برگزاری است. وینفرد شفر سرمربی استقلال در حاشیه تمرین امروز تیمش با خبرنگاران به مصاحبه پرداخت.

سرمربی استقلال در مورد بازی برابر الهلال، گفت: نیمه اول سخت بود و در کار دفاعی خوب نبودیم. انتقال تیم از سمت چپ به راست و بر عکس  خوب نبود. در بین دو نیمه با بازیکنان صحبت کردم و تیم بهتر شد. در نیمه دوم حریف فقط یک شانس داشت که تبدیل به گل شد. در نیمه دوم موقعیت‌های زیادی داشتیم و باید بیشتر با فکر خود بازی می‌کردیم. وقتی حریف 10 نفره شد باید ارسال‌های بیشتری به روی دروازه می‌فرستادیم. کمی عصبی  بودیم که دلیل این اتفاق این است بازی بین تیم‌های ایران و عربستان یک بازی معمولی نیست. نمی‌خواهم در مورد آماده سازی تیم قبل از بازی صحبت کنم چون مهم نیست.

قبل از شروع فصل هیچ کس فکر نمی‌کرد قهرمان شویم اما اگر بازی‌هایمان را ببریم این شانس را داریم قهرمان شویم. در لیگ قهرمانان هم دو فینال برابر الدحیل و العین داریم. به  قدرت تیم و عشق بازیکنانم به استقلال اعتماد دارم. این هواداران پشت تیم هستند و ما را حمایت می‌کنند. بابت حضور این هواداران خیلی خوشحال هستم.

شفر در مورد اینکه باوجود حضور این تیم در رتبه سوم جدول لیگ قهرمانان هواداران تیمش انتقاد زیادی از تیم نداشتند و استقلال را برای بازی برابر پدیده حمایت می‌کنند، گفت: درست است. دیشب به بازیکنانم گفتم باید به بازی بعد فکر کنیم. پدیده تیم خوبی است و فوتبال خوبی بازی‌ می‌کند و این برای فوتبال ایران خیلی خوب است. در بازی که ورزشگاه آزادی برابر این تیم داشتیم می‌توانستیم برنده باشیم و مارکوس نیومایر دو فرصت خیلی خوب را از دست داد. در حال حاضر به یک انرژی دوباره نیاز داریم. صبح از ابوظبی حرکت کردیم و زمان خوبی برای ریکاوری نداشتیم. کادر پزشکی شرایط بازیکنان را در نظر دارد و هنوز نمی‌دانم کدام بازیکنان می‌توانند برای ما به میدان بروند. شرایط اللهیار هنوز مشخص نیست. با وجود سن کمی که دارد یکی از بهترین بازیکنان ماست و برای فصل آینده به او نیاز داریم. ارزش او در بازار بیش از یک میلیون دلار است و اگر دو سه سال دیگر اینجا بماند می‌تواند برای تیم ملی بازی کند.

این اولین بازیکنی نیست که او را معرفی می‌کنم و در سال‌های آینده ارزش او حتی می‌تواند به 10 میلیون دلار برسد. بازیکنی است که از نظر شخصیتی فوق‌العادست. باتوجه به سنش می‌تواند به یکی از گران‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود.

وی در مورد جدایی صیادمنش در پایان فصل و اینکه شایعه شده او به یک باشگاه ترکیه‌ای فروخته شده‌است، گفت: این شایعات را نمی‌دانم و همیشه این مسایل وجود دارند. نامه‌ای به مدیرعامل باشگاه دادم و گفتم او باید بماند. دو سه سال دیگر بدون شک ارزش او بیشتر از ده میلیون دلار است و هواداران ما می‌خواهند او بماند پس باید به عشق هواداران در استقلال بماند. در جلسه با اعضای هیئت مدیره گفتم به او نیاز دارم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه گفته بود بعد از دربی کسی به ما اعتقاد نداشت اما با شکست سپاهان و الهلال برگشتیم و اینکه آیا ممکن است بعد از بازی برابر پدیده دوباره این صحبت‌ها مطرح شود، عنوان داشت: امیدوارم. از الآن نمی‌توانم بگویم قطعا برنده خواهیم شد. باید با نظم بازی کنیم چون پدیده یکی از بهترین تیم‌های ایران است. آماده‌سازی ما از ساعت 12 امروز آغاز شده و باید 11 بازیکن اصلی تیم را پیدا کنیم. باید ببینیم کدام بازیکن خسته است و کدام بازیکن می‌تواند در زمین حاضر شود. بهتر است این سوال را بعد از بازی از من بپرسید اما به این دیدار امیدوار هستم. اگر همه توان وتمرکزمان را برای این بازی بیاوریم نه اینکه حواسمان به چپ، راست و پشت سرمان باشد، می‌توانیم ببریم و می‌خواهیم این اتفاق بیفتد. ذهنیت ما بسیار قوی است.

شفر در پاسخ به انتقادات مطرح شده در مورد اینکه چرا بیژن طاهری به امارات سفر نکرده و آیا این موضوع خواسته خود شفر بود یا نه، گفت: در گروه خود در مورد این مسائل صحبت می‌کنیم. همانطور که قبلا این کار را انجام داده‌ایم. از این مربی خواستم بماند چون باید با بازیکنانی که در تهران بودند تمرین کند. الان زمان این نیست که در مورد این مسائل صحبت کنم چون استقلال عشق من است و  باید روی موفقیت تیم تمرکز کنم. در پایان فصل در مصاحبه‌ای مفصل در مورد همه مشکلاتی که در گذشته داشتیم صحبت می‌کنم. همه هواداران ما در تمام ایران باید بدانند چرا قهرمان می‌شویم و یا اینکه چرا قهرمان نمی‌شویم. هواداران باید مشکلات ما را بدانند. وقتی سر تمرین حاضر می‌شوم و تلاش بازیکنان و کادرفنی را می‌بینم خیلی خوشحال می‌شوم. با مربیان تیم آقای مجیدی، طاهری، ساشا و میگوئل روی این است که استقلال موفق شود و این اطمینان را به شما می‌دهم در آینده استقلال بسیار قدرتمندی را خواهیم ساخت.

شفر در مورد اینکه بعضی از کارشناسان و پیشکسوتان نسبت به آنالیز استقلال برای بازی برابر الهلال انتقاد داشتند، گفت: شاید آن‌هایی که روی مبل در خانه‌شان نشسته‌اند این صحبت‌ها را گفته‌اند. ولی ما همه چیز را می‌دانستیم و دیده بودیم. همه می‌دانند. بعد از اینکه به امارات رفتیم فقط دو جلسه در ابوظبی تمرین داشتیم و نمی‌توانستیم در 2 جلسه ناگهان سیستم را تغییر دهیم. من راجع به این مسائل لبخند می‌زنم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین