|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۶۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
نخستین جلسه کمیته نظارت و بازرسی و کارگروه‌های استانی متناظر قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده با حضور تمامی مدعوین در دفتر مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت کشور برگزار شد.
 نخستین جلسه کمیته نظارت و بازرسی و کارگروه‌های استانی متناظر قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده با حضور تمامی مدعوین در دفتر مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش وزارت کشور، در این جلسه طالبی دبیر، کمیته نظارت و بازرسی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده، ضمن مرور دستورات وزیر کشور و رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی به کمیته‌های ۷ گانه قرارگاه، تلاش برای کاهش آلام و سختی‌های مردم و امیدآفرینی در بین مردم و کاهش زمان اسکان اضطراری و موقت با سرعت‌بخشی به روند اسکان دائم و ارائه واقع‌بینانه کارآمدی ساختار اجرایی کشور، هدف از تشکیل قرارگاه و کمیته‌های هفتگانه در شرایط فعلی برشمرد.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور همچنین وظایف کمیته نظارت و بازرسی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده را تشریح و انتظارات از دستگاه‌های عضو کمیته را برشمرد.

طالبی در بیان وظایف نظارت و بازرسی قرارگاه، رسیدگی بهنگام به شکایات و مطالبات مردمی، نظارت بر اجرای مصوبات قرارگاه در مناطق سیل‌زده و مستندسازی اقدامات، جلوگیری و پیشگیری از کم‌کاری و سهل‌انگاری و نظارت مستمر بر وضعیت بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده را از جمله این وظایف و از اموری دانست که باید به آنها توجه ویژه شود.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده، همچنین نظارت بر نحوه دریافت و توزیع کمک‌های نقدی و جنسی مردمی و نحوه توزیع آنها و اخذ گزارش بصورت میدانی از عملکرد دستگاه‌ها در مناطق سیل‌زده را از دیگر مأموریت‌های کمیته بازرسی برشمرد و تحقق این مأموریت را باعث پویایی سیستمی و افزایش اعتماد مردم عزیز برای حمایت از روند بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده دانست.

طالبی در تشریح ترتیبات اجرایی کمیته بازسازی، از تدوین ساز و کار جامعی با تنظیم دستورالعمل متناسب به منظور نظارت بر عملکرد عوامل اجرایی در امر بازسازی و نوسازی خبر داد و بر اجرای این سازوکار تأکید کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود بازرسی‌ها به گونه‌ای شفاف و آشکار دنبال شود، تا مردم احساس کنند افرادی ناظر بر عملکرد عوامل اجرایی و خدمات دهندگان به هموطنان عزیز هستند.

طالبی همچنین از اعضای کمیته‌ها خواست در صورت مشاهده تخلف در بازرسی‌ها، موضوع در اسرع وقت به صورت مستند و قانونی گزارش شود تا در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات به سرعت به آن رسیدگی و گزارش شود.

جلسات کمیته نظارت و بازرسی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده به صورت هفتگی، روزهای دوشنبه برگزار می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین