|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۶۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
به دنبال برخورد اخیر نظامیان آمریکایی و مکزیکی ، «دونالد ترامپ» از اعزام نظامیان مسلح آمریکا به مرز این کشور با مکزیک خبر داد.
 به دنبال برخورد اخیر نظامیان آمریکایی و مکزیکی ، «دونالد ترامپ» از اعزام نظامیان مسلح آمریکا به مرز این کشور با مکزیک خبر داد.

 به گزارش فارس، به دنبال  برخورد اخیر نظامیان مکزیکی و آمریکایی در مرزهای بین دو کشور ، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران به اعزام نظامیان این کشور به مرزهای جنوبی با مکزیک اشاره کرد.

 دونالد ترامپ در توییت خود در این زمینه نوشته است: «نظامیان مکزیکی اخیرا با سلاح  نیروهای گارد ملی ما را تهدید کردند که احتمالا به عنوان یک تاکتیک انحرافی برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر در مرز بوده است . البته بهتر است که این اتفاق دوباره تکرار نشود! اکنون ما نیروهای مسلح خود را به مرز می‌فرستیم. مکزیک باید این افراد را بازگردانده یا دستگیرکند و گرنه مجبور خواهیم شد که  آن بخش از مرز را بسته و ارتش را فراخوانیم.»

 بر اساس این گزارش، دو نظامی آمریکایی 13 آوریل (24 فروردین) حین عملیات  تجسسی از سوی نیروهای مکزیکی مورد بازجویی قرار گرفتند. بنابر گفته مقام‌های ارتش آمریکا، این دو نظامی در قلمروی آمریکا بودند، اما نیروهای مکزیک تصور کردند که آن‌ها وارد خاک این کشور شده‌اند.

به دنبال تلاش پناهجویان برای ورود به آمریکا از طریق مرزهای مکزیک، مقام‌های آمریکایی چندین هزار نظامی خود را جهت تامین امنیت و مواجهه با ورود غیرقانونی پناهجویان در مرز مستقر کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین