|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری مشترک با منصف مرزوقی، رئیس‌جمهوری تونس اعلام کرد: انتخابات مرحله مهمی برای دموکراسی کردن تونس خواهد بود و سازمان ملل تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این انتخابات مسالمت‌آمیز و شفاف باشد.
دبیرکل سازمان ملل که در سفری دو روزه به دعوت رئیس‌جمهور تونس به این کشور رفته است، در سخنانی عنوان داشت: سازمان ملل تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات شفاف و مسالمت‌آمیز در تونس خواهد کرد.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری مشترک با منصف مرزوقی، رئیس‌جمهوری تونس اعلام کرد: انتخابات مرحله مهمی برای دموکراسی کردن تونس خواهد بود و سازمان ملل تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این انتخابات مسالمت‌آمیز و شفاف باشد.

وی افزود: من از تمامی تونسی‌ها می‌خواهم تا از حقشان به عنوان شهروندان تونس برای رفتن به پای صندوق‌های رای استفاده کنند.

بان کی مون همچنین از تحولات مثبت و نتایج مهم در روند انتقال دموکراسی در تونس و صدور قانون اساسی توافق‌هایی که ضامن آزادی‌ها و حقوق بشر است و مقدمه‌چینی‌ها برای برگزاری انتخابات استقبال کرد.

وی همچنین تأکید کرد که سازمان ملل به حمایت از تونس و پشتیبانی از تلاش‌های این کشور برای موفق بودن در روند انتقال دموکراسی ادامه خواهد داد چراکه تونس تأثیر گسترده‌ای بر منطقه و جهان عرب دارد.

بان‌ کی‌ مون با بیان اینکه با رئیس‌جمهوری تونس درخصوص اوضاع امنیتی نابسامان در لیبی گفتگو کرده است، نسبت به رخدادها در لیبی به شدت اظهار نگرانی کرد.

در همین راستا رئیس‌جمهوری تونس خطاب به دبیرکل سازمان ملل گفت: ما به شما وعده می‌دهیم که انتخابات آتی شفاف و بی‌طرفانه برگزار شود و تونس به جرگه کشورهای دموکرات بپیوندد.

وی افزود: پس از اینکه این مرحله انتقالی دشوار پایان یابد ما تلاش‌های خود را برای تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی آغاز خواهیم کرد. 

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین