|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۲۶۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
آمریکا حمایت پایدار خود را از استقلال و تمامیت ارضی اوکراین در چارچوب مرزهای بین‌المللی ابراز می‌کند و در اقدام برای اصلاحات ضروری به پشتیبانی از این کشور ادامه می‌دهد.
 آمریکا ضمن تبریک به رییس جمهور تازه اوکراین به همکاری با کی‌یف برای مقابله با روسیه اعلام آمادگی کرد.

 ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور جدید اوکراین که یک کمدین ۴۱ ساله است و سابقه‌ای در سیاست ندارد، با تعهد به ایجاد تغییر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد اما به طور عمده همچنان روش پترو پوروشنکو، رییس جمهور سابق این کشور و رقیب انتخاباتی شکست خورده خود را در گرایش به غرب پیش گرفته است.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، پیروزی زلنسکی نشان دهنده "دموکراسی پویا" در اوکراین پس از "پنج سال تهاجم بی‌امان روسیه" است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اورتاگوس در بیانیه‌ای اظهار کرد: آمریکا حمایت پایدار خود را از استقلال و تمامیت ارضی اوکراین در چارچوب مرزهای بین‌المللی ابراز می‌کند و در اقدام برای اصلاحات ضروری به پشتیبانی از این کشور ادامه می‌دهد.

این سخنگو افزود: ما به دنبال همکاری با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور منتخب برای پیشبرد هدف مشترکمان یعنی اوکراینی امن، موفق، دموکراتیک و آزاد هستیم.

روسیه اظهار کرده است که هنوز برای تبریک گفتن به زلنسکی برای پیروزی‌اش در انتخابات زود است و این نشان‌دهنده رویکرد مسکو برای منتظر ماندن تا گام‌های بعدی این رییس جمهور است که برای داشتن روابط بهتر با روسیه ابراز تمایل کرده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین