|
|
امروز: دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۵۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰
پیمان قاسمخانی معتقد است کسانی که وارد سینمای کمدی می‌شوند، می‌دانند که قرار نیست در جشنواره‌ای جایزه بگیرند و لیگ دو سینما محسوب می‌شوند.
 پیمان قاسمخانی معتقد است کسانی که وارد سینمای کمدی می‌شوند، می‌دانند که قرار نیست در جشنواره‌ای جایزه بگیرند و لیگ دو سینما محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، کارگاه «انتقال تجربه» با حضور پیمان قاسمخانی و اجرای شادمهر راستین در چهارمین روز از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر (یکشنبه اول اردیبهشت) در سالن شماره سه سینما فلسطین برگزار شد.

پیمان قاسمخانی در ابتدای این نشست با بیان این‌که گاه خبر یا فیلمی او را به نوشتن ترغیب می‌کند، توضیح داد: «برای من زمان زیادی برای رسیدن ایده به طرح سپری می‌شود و بارها می‌نویسم تا به طرح کاملی برسم و پس از آن نگارش فیلمنامه را آغاز می‌کنم. در بسیاری از اوقات هم سفارش کار می‌گیریم و در این سفارش‌ها تهیه‌کننده ایده‌ای دارد که در این موارد موضوع حرفه‌ای‌تر و دشوارتر است؛  مثل فیلم «مارمولک» که منوچهر محمدی طرح را پیشنهاد داد. در ابتدا خیلی سوژه فیلم برایم جذاب نبود چون از جمله فیلمنامه‌های پیام‌دار بود اما از آن جایی که من همیشه می‌گردم و چیزی پیدا می‌کنم که به من نزدیکش کند، با این طرح هم همین کار را کردم.»

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقتباسی بودن فیلمنامه «مارمولک» گفت: «یک عمر است که به من درباره «مارمولک» همین را می‌گویند که اقتباسی است و من هر بار انکار می‌کنم. من تنها از «بینوایان» ایده‌هایی برای این فیلم گرفته بودم.»

این فیلمنامه‌نویس همچنین با اشاره به این که ایده «شب‌های برره» از خواندن یک روزنامه در جلسه ارائه طرح به ذهنش رسید، گفت: «گاهی مجبور به نوشتن هستید و باید هر طور شده فکر خود را به کار بیندازید.»

قاسمخانی در پایان با بیان این‌که کسانی که وارد سینمای کمدی می شوند، می دانند قرار نیست در جشنواره‌ای جایزه بگیرند، گفت: «ما لیگ دو سینما هستیم و کمتر مورد توجه قرار می‌گیریم. من برای انتخاب بازیگران دشواری‌هایی دارم چون بازیگران کم‌تری حاضر به ایفای نقش در فیلم کمدی می‌شوند.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین