|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۲۵۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
شخصیت های سعودی و اماراتی به محض کنار گذاشته شدن عمر البشیر از قدرت که تحت فشار جنبش مردمی در این کشور صورت گرفت، به سرعت جهت در اختیار گرفتن شورای نظامی انتقالی در سودان وارد عمل شدند تا آن را در جهت تامین منافع خود به سرقت برده و علیه انقلاب مردمی در این کشور بکار بگیرند.
  نارضایتی عمومی در جامعه آشوب زده سودان به دلیل تداوم دخالت های مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی در امور داخلی این کشور پررنگ تر شده و مردم سودان در تظاهرات روزهای اخیر خود با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با این دخالت ها ابراز داشته اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی نبأ، امارات و عربستان با دخالت هایشان می خواهند بر روند انقلاب ملت سودان تسلط یافته و در مسیر این حرکت انقلابی مسالمت آمیز ، کارشکنی کرده و مسیر آن را به نفع خود و طرح هایشان در منطقه منحرف کنند.

در ادامه این گزارش آمده ست ؛ شخصیت های سعودی و اماراتی به محض کنار گذاشته شدن عمر البشیر از قدرت که تحت فشار جنبش مردمی در این کشور صورت گرفت، به سرعت جهت در اختیار گرفتن شورای نظامی انتقالی در سودان وارد عمل شدند تا آن را در جهت تامین منافع خود به سرقت برده و علیه انقلاب مردمی در این کشور بکار بگیرند.

در حالی که تحصن کنندگان سودانی در برابر ستاد فرماندهی ارتش در حال پاسداری از انقلاب خود بودند، هیات های سعودی و اماراتی جهت دیدار با رهبران شورای نظامی انتقالی به دنبال هم از راه رسیدند و همزمان با آن محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و ولیعهدش محمد بن سلمان در قصر الیمامه ریاض دیدار و گفت وگو کردند.

هدف این دیدارها نفوذ به درون شورای انتقالی سودان و سوق دادن رهبرانشان به سوی ریاض و ابوظبی بود.

در واقع عربستان و امارات می خواستند تا از روابط خوبی که با طه عثمان الحسین رئیس سابق دفتر ریاست جمهوری عمر البشیر دارند، به نفع خود سوءاستفاده کنند.

به گفته منابع سودانی، امارات و آل سعود هر دو تاکید دارند که باید رئیس جمهوری بر سودان حکومت کند که با اهداف سیاسی و اقتصادی و نظامی آنها در منطقه همراه و همگام باشد و در راستای طرح های آنها قرار داشته باشد.

منابع مزبور خاطر نشان کردند که هدف از سفر هیات سعودی و اماراتی به خارطوم تسلط یافتن بر زمام امور حکومت در این کشور است. در واقع ریاض و ابوظبی می خواهند هر گونه تحولی در سودان که با منافع سیاسی و اقتصادی شان منافات دارد را تغییر دهند.

شایان ذکر است که عربستان و امارات در سال 2018 به مدت یک سال با دلارهای نفتی خود از عمر البشیر حمایت کردند تا از شدت اعتراضات مردمی علیه وی بکاهند و بدین ترتیب انقلابی که خواستار برکناری عمر البشیر و سرنگونی رژیمش بود، سرکوب شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین