|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
وزارت آموزش ژاپن 13 دانشکده را به عنوان دانشگاه‌های برتر برگزید که این دانشگاه‌ها به جذب استادان کارکشته و مجرب از کشورهای خارجی متمرکز خواهند شد و به ترویج همکاری با دانشگاه‌های مطرح خارجی می‌پردازند.
 وزارت آموزش ژاپن اعلام کرد: بودجه جهانی شدن و آموزش کارکنان 37 دانشگاه این کشور شامل دانشگاه توکیو را به منظور تقویت قدرت رقابت بین‌المللی آنها تامین می‌کند. انتخاب این 37 دانشگاه با عنوان دانشگاه‌های جهانی پس از این انجام گرفت که شورای اجرای اصلاحات آموزشی ژاپن، چشم‌اندازی را تعریف کرد که طی آن می‌بایست 10 دانشگاه ژاپنی در جمع 100 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرند.

پس از آن وزارت آموزش ژاپن 13 دانشکده را به عنوان دانشگاه‌های برتر برگزید که این دانشگاه‌ها به جذب استادان کارکشته و مجرب از کشورهای خارجی متمرکز خواهند شد و به ترویج همکاری با دانشگاه‌های مطرح خارجی می‌پردازند.

به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، وزارت آموزش ژاپن همچنین 24 دانشگاه دیگر را نیز با هدف تلاش برای جهانی شدن برگزید. هر یک از این دانشگاه‌ها طی 10 سال آینده سه میلیون و 800 هزار دلار آمریکا به عنوان بودجه سالانه دریافت می‌کنند. در حال حاضر دو دانشگاه توکیو و کیوتو تنها دانشگاه‌های ژاپنی هستند که در رده‌بندی 100 دانشگاه برتر جهان که از سوی مجله آموزش بریتانیا در پاییز گذشته منتشر شد، حضور دارند. این در حالی است که در رده‌بندی‌های مشابه نیز بیش از پنج دانشگاه ژاپنی به چشم نمی‌خورد. 

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین