|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۵۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰
نشریه 'ایونینگ استاندارد' روز پنجشنبه گزارش داد که آژانس دولتی جرائم ملی انگلیس درصدد است تا دارایی‌های خواهرزاده بشار اسد را که برای تحصیل در لندن به سر می‌برد، مسدود کند.
  نشریه 'ایونینگ استاندارد' روز پنجشنبه گزارش داد که آژانس دولتی جرائم ملی انگلیس درصدد است تا دارایی‌های خواهرزاده بشار اسد را که برای تحصیل در لندن به سر می‌برد، مسدود کند.

حساب بانکی 'انیسه شوکت' که موجودی آن در حدود 25 هزار پوند اعلام ‌شده، مسدود شده است تا آژانس جرائم ملی مراحل قضایی برای ضبط آن را طی کند.

شوکت خواهرزاده بشار اسد، رئیس ‌جمهوری سوریه است که گفته می‌شود مدرک لیسانس خود را سال گذشته در زمینهٔ طراحی فضایی از دانشگاه هنر لندن کسب کرده و اینک مشغول تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس است. دادگاه بدوی رسیدگی به پرونده اموال او در لندن تشکیل‌شده و آژانس جرائم ملی انگلیس او را متهم کرده که هیچ منبع درآمد مشروعی در انگلیس ندارد. این نهاد دولتی انگلیس ادعا کرده که اعضاء خانواده شوکت در فهرست تحریم‌هایبین‌المللی قرار دارند و احتمالاً دارایی او متعلق به دولت سوریه است.

.انگلیس درصدد مسدود کردن اموال خواهرزاده بشار اسد در لندن است


ایونینگ استاندارد درباره مادر او «بشری» از تعبیر نشریه اکونومیست استفاده کرده و او را فردی حائز اعتبار در دمشق که روی بشار اسد نفوذ زیادی دارد توصیف کرده است.به نوشته این نشریه انگلیسی، بشری در سال 2012 به اتهام وابستگی مالی به عناصر دولت سوریه در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت. دو سال بعد دیوان دادگستری اروپا شکایت او علیه تحریم‌های اتحادیه اروپا را به این دلیل که او همچنان به لحاظ اقتصادی به دولت سوریه وابسته است نپذیرفت.

آصف شوکت پدر انیسه هم از افسران ارتش و معاون وزیر دفاع سوریه بود که در جریان عملیات انتحاری معارضین سوری در سال 2012 در دمشق به شهادت رسید.
ایونینگ استاندارد درباره تاریخ سفر شوکت به انگلیس توضیحی ارائه نداده و می‌افزاید که آدرس محل اقامت و تحصیل او هم از ترس مخالفان بشار اسد و هواداران داعش از سوی دادگاه اعلام‌ نشده است.یک سخنگوی خانم شوکت گفت : او درحال حاضر مشغول تحصیل است و تمایلی به درگیر شدن در موضوعات سیاسی ندارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین