|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۲۵۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا تأکید کرد که «دونالد ترامپ» با وتو قطعنامه پایان حمایت آمریکا از جنگ یمن ثابت کرد که نوکر سعودی‌ها است.
 نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا تأکید کرد که «دونالد ترامپ» با وتو قطعنامه پایان حمایت آمریکا از جنگ یمن ثابت کرد که نوکر سعودی‌ها است.

به گزارش فارس،‌ «تولسی گابارد» یکی از نامزد‌های دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای وتوی لایحه‌ پایان حمایت آمریکا از جنگ یمن را اثبات نوکری وی برای عربستان خواند.

گابارد در یک صفحه توییتر خود در این خصوص گفت که ترامپ با وتو لایحه «قانون اختیارات جنگ» بار دیگر «ثابت کرد که نوکر عربستان سعودی است؛ (عربستان) یک دیکتاتوری تئوکراتیک است که میلیاردها دلار صرف ترویج افراطی‌ترین و متعصبانه‌ترین شکل اسلام در سراسر جهان می‌کند و از القاعده و دیگر گروه‌های جهادی حمایت می‌کند و با کمک آمریکا در یمن نسل‌کشی  راه‌ انداخته است».

قطعنامه اختیارات جنگ در ماه آوریل در مجلس نمایندگان و در ماه مارس در سنا به تصویب درآمد ولی ترامپ آن را وتو کرد و گفت که این قطعنامه «تلاش غیرضروری و خطرناک برای تضعیف اختیارات قانونی من است و جان شهروندان آمریکایی و نظامیان شجاع را در معرض خطر قرار می‌دهد».

گابارد در یک نوار ویدئویی که در ادامه توییت وی آورده شده بود، تصریح کرد که آمریکا شریک «این نسل‌کشی است که منجر به قحطی و رنج میلیون‌ها نفر شده است».

وی تأکید کرد که ترامپ «بیشتر به دنبال خشنود کردن سعودی‌ها است تا اینکه بخواهد کار درست را انجام بدهد».

این اولین باری نیست گابارد از سیاست‌های عربستان سعودی انتقاد می‌کند، سال گذشته نیز در یک یپام توییتری، از سیاست‌های دولت ترامپ و حمایت وی از عربستان سعودی انتقاد کرده بود.

طبق گزارش شبکه «راشاتودی»، از زمان آغاز تجاوزات ائتلاف سعودی در یمن در سال ۲۰۱۵، حدود ۶۰ هزار نفر از مردم یمن کشته شدند و ۸۵ هزار نفر دیگر دچار قحطی و سوء‌تغذیه شدند.

حملات هوایی عربستان سعودی با مهمات آمریکا و دیگر همپیمانان این کشور انجام می‌گیرد و در اغلب موارد، مناطق غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین