|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۲۵۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
طرح وفاق نیز برای تسهیل خدمت‌رسانی به سیل زدگان اجرا می‌شود، که در این طرح تسهیلاتی با اقساط بلند مدت و نرخ چهار درصد که سقف آن 50 میلیون ریال است در اختیار سیل زدگان قرار میگیرد اما اقساط ماهیانه آن را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌کند.
 معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح وفاق برای تسهیل خدمت رسانی به سیل زدگان اجرا می‌شود، که در این طرح تسهیلاتی با اقساط بلند مدت و نرخ چهار درصد که سقف آن 50 میلیون ریال است به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، صبح امروز «محم جعفر کبیری»  معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و «حجت‌الله مهدیان» رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون برای بازدید ازمناطق سیل‌زده‌ی استان، وارد ایلام شدند و قبل از عزیمت به این مناطق با استاندار ایلام دیدار کردند.  

وی در این دیدار اظهار کرد:  در قالب طرح امید تا سقف 500 میلیون ریال برای تأمین لوازم خانگی در اختیار سیل زدگان قرار می‌گیرد و هر فردی که درخواست بدهد، می‌تواند از این وام استفاده کند .

وی با بیان اینکه  نرخ این تسهیلات از نرخ بازار کمتر است و اگر در روزهای آینده تسهیلات ارزان قیمت از سوی دولت اختصاص یابد نرخ این وام را کاهش می‌دهیم،  ادامه داد: به طور طبیعی بحران‌ها چند مرحله دارند که بعد از گذشتن از مرحله بحران و عبور از مشکلات، بحث احیاء اشتغال از دست رفته و تأمین معیشت پایدار آسیب دیدگان مطرح است و وزارت کار از همان مرحله اول با تهیه و تأمین بسته‌های غذایی، دارویی و بهداشتی در این حادثه حضور داشت .

معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت:  طرح وفاق نیز برای تسهیل خدمت‌رسانی به سیل زدگان اجرا می‌شود، که در این طرح تسهیلاتی با اقساط بلند مدت و نرخ چهار درصد که سقف آن 50 میلیون ریال است در اختیار سیل زدگان قرار میگیرد اما اقساط ماهیانه آن را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌کند.

کبیری گفت: این وزارتخانه ساخت مجدد 150 خانه روستایی سیل زده را متعهد شده و 32 هزار فقره تسهیلات به استان های سیل زده در کشور با بهره کم را به استان‌های سیل‌زده  پرداخت خواهد کرد.

«حجت‌الله مهدیان» -رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون- نیز اظهار کرد: از زمان جاری شدن سیل در برخی استان‌های کشور هیچ تکلیفی از سوی بانک مرکزی برای ما تعیین نشد اما این بانک 1250 میلیارد ریال تعهد به هفت استان کشور به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه این تسهیلات شامل 400 فقره وام جعاله تعمیر مسکن با سقف 150 میلیون ریال و 500 میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح امید برای خرید لوازم منزل مشروط به خرید کالای ایرانی است، تصریح کرد: این بانک متعهد شده 11 هزار فقره تسهیلات در کل کشور با اعتبار 1250 میلیارد ریال پرداخت کند .

مهدیان تصریح کرد: تاکنون 300 میلیون ریال برای کمک نقدی به ایلام صورت گرفته و 300 میلیون ریال دیگر نیز به این استان کمک خواهیم کرد و 400 میلیون ریال نیز به مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و خانواده های شهدا و ایثارگران پرداخت می شود که در صورت عدم پرداخت اقساط این تسهیلات از مستمری یا یارانه آنان برداشت می‌شود.

«قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام نیز، در این دیدار ضمن قدردانی از خانواده بزرگ تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور و استان در جریان کمک به سیل‌زدگان، اظهار کرد: با تمهیدات پیشگیرانه راه سیل را سد کردیم و اگر این مهم انجام نمی‌شد خسارات جانی حتمی بود.

وی افزود: در حین حادثه نیز به سرعت وارد کار شدیم و بعد صدا مردم استان را به گوش مسئولان کشور رساندیم و خروجی آن تا امروز حضور بیش از ۲۸ هیئت بلند پایه کشوری و لشکری به مناطق سیل زده استان بود و خوشبختانه این رفت و آمد ها نتایج مثبتی برای مناطق سیل زده در پی داشته است.

استاندار ایلام در ادامه از ایجاد ستاد بازسازی و بازتوانی مناطق سیل زده استان خبر داد و گفت: در این ستاد با همسو کردن دستگاه های امداد رسان و خدماتی در جهت کمک به سیل زدگان و رفع نیازهای ضروری آنها در مرحله اول اقدام فوری می شود.

وی ادامه داد: همچنین ترمیم جاده‌های عشایری و روستایی به‌علاوه جابجایی سیل زدگان و اسکان آنان در مناطق امن در دستور کار فوری این ستاد قرار دارد.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مقوله اربعین پرداخت و گفت: در اربعین سال گذشته یک حماسه رخ داد و این مهم کار ما را در اربعین امسال سخت‌تر می‌کند چراکه انتظار می‌رود از سال گذشته بهتر عمل شود و این مهم با حذف ویزا که باعث افزایش تردد معنا دار در مرز می شود سخت‌تر می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در اربعین پیش رو باز مردم و مسئولان حماسه خواهند ساخت، افزود؛ در اربعین سال ۹۷ بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ایلام و مرز مهران تردد داشتند و با برداشته شدن ویزا پیش‌بینی می‌شود که این میزان به مرز پنج میلیون نفر برسد.  



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین