|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۲۵۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
استقبال اسرائیل و دولت سعودی از اقدام ترامپ علیه سپاه، قطعی بود و جای تعجبی نداشت، اما سکوت برخی از وزرای خارجه کشورهای مهم در این خصوص باعث کنجکاوی است، حتی مسئول سیاست خارجی اروپا نیز هیچ سخنی درباره اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه به میان نیاورده است.
 روزنامه «دیلی تایمز» پاکستان درخصوص تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا نوشت: اقدام اخیر واشنگتن هرگز جمهوری اسلامی ایران را از رسیدن به اهداف راهبردی خود در منطقه دور نمی کند.

 این روزنامه انگلیسی زبان امروز (پنجشنبه) در سرمقاله خود با عنوان «شرارت در خاورمیانه»، افزود: تهران در واکنش به اقدام دولت ترامپ علیه سپاه پاسداران، نیروهای آمریکایی 'سنتکام' در منطقه را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد.

در این سرمقاله آمده است: تحول اخیر میان ایران و آمریکا نگران کننده است، از این رو باید از چنین اقدامات اجتناب شود.

به نوشته دیلی تایمز، دولت ترامپ برای مقابله با سپاه پاسداران انقلاب اسلام راه جریمه و تحریم را در پیش گرفته است.

این روزنامه پاکستانی افزود: استقبال اسرائیل و دولت سعودی از اقدام ترامپ علیه سپاه، قطعی بود و جای تعجبی نداشت، اما سکوت برخی از وزرای خارجه کشورهای مهم در این خصوص باعث کنجکاوی است، حتی مسئول سیاست خارجی اروپا نیز هیچ سخنی درباره اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه به میان نیاورده است.

در این سرمقاله آمده است: اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه نتیجه ای جز افزایش درد و آلام مردم خاورمیانه ندارد، علاوه براین با تروریست خواندن دیگر نهادها، تروریسم معنی اصلی خود را از دست می دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهد.

در پی این تصمیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» را به عنوان گروه های تروریستی معرفی کرد.

این اقدام دولت آمریکا با واکنش ها و انتقادهای زیادی در جهان حتی در میان چهره های سیاسی آمریکا رو به رو شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین