|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۲۵۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
همچنین رئیس جمهوری سودان جنوبی روز چهارشنبه پیشنهاد کمک و میانجی‌گری در روند گذار سیاسی در سودان را در پی سقوط عمر البشیر مطرح کرد.
 رسانه‌های محلی امروز پنج‌شنبه اعلام کردند: رئیس جمهوری سودان جنوبی هیئتی به خارطوم اعزام کرده و پیام حمایت خود از شورای نظامی انتقالی سودان را ارائه است.

 روزنامه سودان تریبیون نوشت: نامه سالوا کر رئیس جمهوری سودان جنوبی توسط توت کو گاتلوک مشاورش در امور امنیتی فرستاده شده است.

ریاست جمهوری سودان جنوبی در بیانیه‌ای گفت: عبدالفتاح البرهان رئیس شورای نظامی سودان در جریان این دیدار هیئت سودان جنوبی را از شرایط موجود در سودان و برنامه‌هایش برای انتقال رهبری به مقامات غیرنظامی مطلع ساخته است.

البرهان بر روابط ریشه‌دار خارطوم و جوبا و حفظ اهمیت این روابط در تمام زمینه‌ها بین دو کشور همزمان با تداوم همکاری امنیتی تاکید کرد.

شورای نظامی انتقالی سودان در تاریخ ۱۱ آوریل پس از آن تشکیل شد که ارتش عمرالبشیر رئیس جمهوری دیرینه سودان را به دنبال ماه‌ها اعتراضات ضد دولتی سرنگون کرد. این شورا قصد دارد تا طی دو سال آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند، در حالی که اعتراضات در این کشور همچنان ادامه دارند و تظاهرکنندگان خواستار گذار فوری قدرت به یک دولت دموکراتیک غیرنظامی هستند.

سودان جنوبی در سال ۲۰۱۱ میلادی به دنبال سال‌ها درگیری برای استقلال در پی برگزاری یک رفراندوم از سودان جدا شد.

همچنین رئیس جمهوری سودان جنوبی روز چهارشنبه پیشنهاد کمک و میانجی‌گری در روند گذار سیاسی در سودان را در پی سقوط عمر البشیر مطرح کرد.

سالوا کر تاکید کرد: آماده حمایت از خواسته‌های دموکراتیک برای سودان و یاری به روند گذار مسالمت‌آمیز در آنجا هستیم.

وزیر نفت سودان جنوبی به رویترز گفت، برای نشست با رهبران جدید در قالب یک هیئت عالی رتبه شامل رئیس سازمان امنیت جوبا و یکی از مشاوران ریاست‌جمهوری در امور امنیتی به خارطوم سفر کرده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین