|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۷
کد خبر: ۲۵۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰
محققان می گویند که هوش مصنوعی بیش از حد سفیدپوست و مذکر است. این ادعا کمی گیج کننده و عجیب است اما بر اساس آمار و ارقام کاملا حقیقت دارد.
 محققان می گویند که هوش مصنوعی بیش از حد سفیدپوست و مذکر است. این ادعا کمی گیج کننده و عجیب است اما بر اساس آمار و ارقام کاملا حقیقت دارد.

محققان موسسه AI Now می گویند صنعت هوش مصنوعی با یک بحران تنوع جنسیت و نژاد گسترده مواجه شده است.

بر اساس این گزارش زنان و افراد رنگین پوست حضوری بسیار کمرنگ در حوزه هوش مصنوعی دارند. نتایج این مطالعات نشان می دهد ، حدود 80 درصد از اساتید حوزه هوش مصنوعی را مردان تشکیل می دهند، در حالی که تنها 15 درصد از کارکنان هوش مصنوعی در فیس بوک و 10 درصد در گوگل زنان هستند.

رنگین پوستان نیز اغلب از پروژه های مبتنی بر هوش مصنوعی کنار گذاشته می شوند یا بخشی بسیار کوچک از سهم کارمندان شرکت های بزرگ فناوری را تشکیل می دهند. در نتیجه نیروی کارغالب در شرکت های فناوری را جنسیت مذکر و سفیدپوست شکل داده اند و همین موضوع نیز هویت و دیدگاه های هوش مصنوعی را به سمت خاصی سوق می دهد.

یکی از مشکلات بزرگ و جانبی که در قالب این پژوهش مشخص شده است، شکست خوردن برخی برنامه های کلیدی برای ایجاد تغییر در سازمان های بزرگ است. محققان برخی از پیشنهادات را برای بهبود مشکل ارائه داده اند برای مثال این پژوهشگران معتقدند می توان با انتشار اطلاعات بیشتر در مورد نژاد و جنسیت و انتشار آزار و اذیت و گزارش های شفافیت تبعیض، وضعیت را بهبود بخشید.

موضوع اصلی در این پژوهش این است که هر اندازه تنوعع نژاد و جنسیت کمتر باشد، تعداد موانع موجود در دنیای صنعت نیز ببیشتر است. فرض کنید قرار باشد هوش مصنوعی یک سیستم گسترده را تحت تاثیر قرار دهد، وقتی این سیستم گسترده متشکل از زنان، مردان، رنگین پوستان و... باشد هوش مصنوعی ناخوداگاه نسبت به طیف خاصی از افراد واکنشی مثبت تر نشان می دهد و حتی روند فعالیت آنان را بهتر ارزیابی می کند و این یک آفت جدی برای هر سازمانی است./انتخاب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین