|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳
کد خبر: ۲۵۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
بعد از بارندگی های شدید برخی حیوانات از جمله مار دچار استرس شده و از لانه خارج می شوند.
 معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: بروز بارندگی های اخیر موجب خروج مارها از لانه هایشان شده است اما این وضعیت به هیچ وجه نگران کننده نیست.

مهدی صفی خانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مار حیوانی خونسرد است و با توجه به درجه حرارات هوا و تغییرات اقلیمی، شرایط زیستی را تنظیم می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به احتمال بارندگی هوا و خروج مارها از لانه هایشان محیط زیست با صدور اطلاعیه ای در این باره هشدارهای لازم را داده بود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: بعد از بارندگی های شدید برخی حیوانات از جمله مار دچار استرس شده و از لانه خارج می شوند.

صفی خانی بیان کرد: اما این استرس کوتاه مدت بوده و حیوان بعد از احساس امنیت و تخلیه شدن آب موجود دوباره به لانه خود بازمی گردد.

وی افزود: شرایط اقلیمی همدان مستعد زیست گونه های مختلف مار است و در تمامی نقاط این استان این خزنده دیده می شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: تاکنون گزارشی مبنی بر کشتار مارها توسط مردم ارائه نشده است اما مشاهدات گویای این است که برخی اقدام به کشتن تعدادی مار کردند.

صفی خانی اضافه کرد: بسیاری از شهروندان در صورت مواجهه با مار در نخستین واکنش اقدام به کشتن آن می کنند یا در بهترین حالت آن را گرفته و در داخل شیشه حاوی الکل قرار می دهند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان تاکید کرد: کشتار مارها دخالت در چرخه طبیعی محیط زیست است و این اقدام موجب افزایش دیگر آفات می شود.

وی اظهار داشت: پس از کشتار این گونه جانوری، مردم برای دفع آفات به سموم متوسل می شوند در حالی که استفاده از سموم موجب از بین رفتن دیگر گونه ها در طبیعت می شود.

به گزارش ایرنا، به دنبال بارش های شدید باران در هفته های اخیر، فیلم ها و عکس هایی مبنی بر مشاهده گله ای مارها در مناطق مختلف استان از جمله آبگیرها و سدها منتشر شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین