|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۵۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
به دنبال درج اخباری در زمینه دیدار آتی رهبر کره شمالی با رئیس جمهور روسیه، نماینده ویژه آمریکا عازم روسیه شد.
 به دنبال درج اخباری در زمینه دیدار آتی رهبر کره شمالی با رئیس جمهور روسیه، نماینده ویژه آمریکا عازم روسیه شد.

به گزارش فارس، به دنبال درج اخباری در زمینه دیدار آتی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی عازم روسیه شد.

وبگاه شبکه خبری «سی.ان. ان» در شماره چهارشنبه خود در این باره نوشت: به نظر می‌رسد سفر «استفان بیگان» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی آخرین تلاش‌های واشنگتن برای شروع مذاکرات هسته‌ای با پیونگ یانگ باشد. گمانه زنی درباره دیدار کیم با پوتین در حالی مطرح شده که برخی تصاویر ماهواره‌ای از فعالیت‌های جدید کره شمالی در مجتمع «یونگ بیون» خبر داده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و کیم سال گذشته میلادی در «هانوی» پایتخت ویتنام بدون توافقی به نشست خود پایان دادند.

در حالی‌که «کیم این چول» معاون  وزیر خارجه کره جنوبی روز سه شنبه گفت که سئول از برگزاری نشست بین روسیه و کره شمالی اطلاع دارد که نه روسیه و نه کره شمالی  تاکنون برگزاری نشست رسمی بین دو رهبر خود را اعلام نکرده اند.

 کیم سال گذشته با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چند روز قبل از سفر به سنگاپور برای دیدارنخست با  دونالد ترامپ  نشستی برگزار کرد. در آن زمان، دیپلمات ارشد روسیه خواستار لغو تحریم‌ها علیه این کشور در ازای خلع سلاح اتمی کره شمالی شده بود.

به نوشته سی.ان.ان، کره شمالی امیدوار است با حمایت روسیه از فشار تحریم‌های آمریکا ساخته و معافیت‌هایی را دریافت کند. دولت ترامپ اظهار داشته تحریم‌های کره شمالی  تنها بعد از خاتمه کامل برنامه‌های اتمی  این کشور میسر است.

روزنامه «ایندیپندنت» اما مدعی شده که کاخ کرملین  تأیید کرده مسکو در حال آماده‌شدن برای اولین دیدار  رهبر کره‌شمالی و رئیس‌جمهور روسیه است.

به نوشته  این روزنامه،کیم هفته آینده به «ولادی وستوک» سفر خواهد کرد. پوتین نیز برای شرکت در نشستی در روزهای ۲۶-۲۷ آوریل به شرق روسیه سفر کرده و سپس عازم چین می‌شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در نشستی در جمع خبرنگاران از ذکر تاریخ و زمان برگزاری این ملاقات اجتناب کرد، اما بر آماده‌شدن نهاد ریاست‌جمهوری روسیه برای این رویداد صحه گذاشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین