|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۲۵۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳
رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: این بار ترفند کلاهبرداران پیامکی برنده شدن خودروی لوکس است، با این عنوان که " شما برنده یک دستگاه خودرو لوکس در نظرسنجی برنامه‌های تلویزیونی شده‌اید برای دریافت جایزه خود هزینه آن را ارسال کنید".
 رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: این بار ترفند کلاهبرداران پیامکی برنده شدن خودروی لوکس است، با این عنوان که " شما برنده یک دستگاه خودرو لوکس در نظرسنجی برنامه‌های تلویزیونی شده‌اید برای دریافت جایزه خود هزینه آن را ارسال کنید".

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی شکیب با بیان اینکه کلاهبرداران پیامکی هر روز به شکلی نوین و با سبک و سیاقی جدید طرح‌های مجرمانه خود ‌را عملی می‌کنند، اظهار داشت: برنده شدن در انواع قرعه کشی‌ها، در خواست کمک‌های مردمی، چوپان دروغگو، بزن به این شماره حساب، پیامک دوستیابی، برنده شدن جایزه در ایام خاصی از سال و ... از جمله ترفندهایی است که هر روز برخی از شهروندان را در دام می‌اندازد.

وی از شهروندان خواست هرگز به پیامک‌های غیر واقعی و پیشنهادهای واهی و عوام فریبانه که برای آنها ارسال می‌شود، توجه نکنند و ادامه داد: توجه به این پیامک‌ها و تماس با آنها و یا ارسال جواب برای آن ها از طریق همان پیامک می‌تواند فرد را در دام کلاهبرداران سایبری بیندازد.

رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا یادآور شد: افراد کلاهبردار در کلاهبرداری‌های پیامکی مسابقات، با این ترفند که برای ارسال جایزه باید هزینه بپردازید از شهروندان هزینه‌ای دریافت می‌کنند و هیچ جایزه‌ای ارسال نمی‌شود و یا اینکه جایزه ارسالی چند هزار تومان ارزش ریالی دارد در حالی‌که مثلا آنها چند ده هزار تومان از شهروند هزینه ارسال دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول گفت: در پیامک‌های جدید کلاهبرداران پیامکی، شاهد این هستیم که برای ارسال خودرو و مراحل سند زدن آن به نام شما چند صد هزار تومان هزینه دریافت می کنند که این نیز یکی دیگر از ترفندهای کلاهبرداران است..

رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: کلاهبرداران پیامکی با ترفندهای خاصی افراد را به پای دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها کشانده و با ترفند اطلاعات شخصی بانکی و رمز دوم کارت قربانی را به دست می‌آورند و حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

به گفته وی حتی فرد را به سایت‌ها و درگاه‌های جعلی بانکی هدایت کرده و با ترفند فیشینگ اطلاعات بانکی قربانی را به سرقت می‌برند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان به این پیام‌ها توجه نکنند و در صورت به دام افتادن برای شکایت از این افراد حتما تمامی پیامک‌های ارسالی آنها را نگهداری کنند تا به عنوان مدرک ضمیمه برگ شکایت آنها شود.

براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ شکیب با بیان اینکه بهترین اقدام در زمان وقوع چنین جرایمی مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و ثبت گزارش است، گفت: البته باید شهروندان توجه کنند که ثبت گزارش در وب ‌سایت پلیس فتا به منزله شکایت نبوده و شهروندانی که قصد شکایت دارند باید برای اعاده حقوق خود، به دادسرای جرایم رایانه‌ای محل سکونت خود مراجعه کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین