|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۵۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
یک کارشناس مامایی در خراسان جنوبی گفت: دیابت بارداری عوارضی دارد که اگر کنترل نشود، برای مادر و نوزاد خطرآفرین خواهد بود.
 یک کارشناس مامایی در خراسان جنوبی گفت: دیابت بارداری عوارضی دارد که اگر کنترل نشود، برای مادر و نوزاد خطرآفرین خواهد بود.

فرشته درایتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دیابت بارداری به دلیل بروز عوارضی در زمان حاملگی بسیار مهم است.

وی بیان کرد: دیابت بارداری باعث افزایش احتمال مسمومیت بارداری، افزایش میزان مایع در کیسه آب جنین، افزایش احتمال تولد نوزاد با وزن زیاد، ایجاد اختلالات در اندام‌های جنین مانند بزرگی قلب و کبد می‌شود.

این کارشناس مامایی با بیان اینکه این عوارض در صورت انجام عمل سزارین بیشتر خواهد شد، افزود: زایمان مشکل و احتمال افزایش مشکلات در زمان نوزادی مانند مشکلات تنفسی و زردی نوزاد نیز از دیگر عوارض دیابت مادر باردار است.

راه‌های پیشگیری از دیابت بارداری

درایتی ادامه داد: اگرچه دیابت بارداری در بیشتر موارد پس از زایمان فروکش می‌کند اما راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به آن در طول دوران بارداری پیشنهاد شده ‌است.

وی خاطرنشان کرد: در این موارد فرد باید با یک متخصص تغذیه برای تهیه یک طرح رژیم غذایی که هم برای مادر و هم برای کودک مناسب باشد، مشورت کند.

این کارشناس مامایی بیان کرد: مادر باردار باید از خوردن مواد شیرین خودداری کرده، غذای روزانه خود را در وعده‌های کوچک و متعدد مصرف کند و مقدار کافی میوه، سبزی تازه و غلات کامل میل کند.

درایتی تصریح کرد: هر ۱۰ گرم افزایش مصرف فیبر در روز، ۲۶ درصد شانس ابتلا به دیابت حاملگی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: ورزش منظم سطح گلوکز بدن فرد را در محدوده سالم نگه می‌دارد بنابراین لازم است مادر باردار حدود چهار ساعت در هفته یا دست کم ۳۰ دقیقه در روز ورزش کند.

این کارشناس مامایی با بیان اینکه لازم است بانوان باردار درباره مقدار و نوع ورزشی که برای آنان مناسب است، با پزشک خود مشورت کنند، خاطرنشان کرد: لازم است این افراد قند خون خود را به طور مکرر مطابق با توصیه پزشک اندازه گرفته و نتایج آن را ثبت کنند تا پزشک بتواند میزان قند خون را زیر نظر داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین