|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۵۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم گفت: در حال حاضر ۳۸ هزار دانشجوی خارجیاز ۱۰۰ ملیت مختلف در کشور تحصیل می‌کنند.
 مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم گفت: در حال حاضر ۳۸ هزار دانشجوی خارجیاز ۱۰۰ ملیت مختلف در کشور تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایسنا، عبدالحمید علیزاده روز چهارشنبه در نشست با مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری ضمن اعلام این مطلب عنوان کرد: از مجموع ۳۸ هزار دانشجوی خارجی در کشور ۲۷ هزار دانشجو در دانشگاه‌های زیر پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۸۰۰۰ نفر آنان در دانشگاه آزاد اسلامی و ۳۰۰۰ دانشجو در وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به این که در زمینه جذب دانشجویان خارجی همگام با برنامه ششم توسعه پیش رفته‌ایم، افزود: از کشورهای همسایه و هم‌مرز که اشتراکات مختلف فرهنگی، دینی و قومی داریم و در بخش‌هایی از آموزش علمی که غنای انحصاری داریم شامل علوم انسانی و اسلامی، تاریخ، ایران شناسی و زبان و ادبیات فارسی که منبع اصلی این علوم هستیم؛ جذب دانشجویان خارجی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این مرکز دانشگاهی پویا و برخوردار است که با نگاه مثبت وزارت باید در مقوله جذب دانشجویان خارجی از حالت برخوردار به حالت بهره‌مند برسد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: این دانشگاه دومین قطب دانشگاهی خراسان رضوی و شرق کشور است که ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجویان کشورهای منطقه افغانستان، پاکستان، آسیای میانه عراق و دیگر کشورهای عربی دارد.

دکتر علی‌اصغر مولوی افزود: هم اینک حدود ۲۰۰ دانشجو خارجی در دانشگاه حکیم تحصیل می‌کنند که ظرفیت افزایش بیش از ۲ برابری دانشجویان خارجی در این دانشگاه وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش تعاملات علمی بیان کرد: دانشگاه حکیم سبزواری تاکنون تفاهم‌نامه بین‌المللی با دانشگاه‌های لئون فرانسه، پاریس ۱۳، تورین ایتالیا و هرات افغانستان منعقد کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین