|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۵۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
"اعلا ء چنانی" و همسرش با یک فروند قایق به روی آب‌های پشت سیل‌بند روستای‌شان رفتند و مراسم خطبه عقد و ازدواج‌شان بر روی قایق برگزار شد و اهالی روستا نیز با ایستادن بر بالای سیل‌بندها در این مراسم حضور داشتند.
 یک زوج جوان در روستای سبهانیه از توابع شهرستان سوسنگرد، مراسم آغاز زندگی مشترک خود را روی سیلاب برخاسته از طغیان رود کرخه و پشت سیل‌بندها برگزار کردند.

 عصر روز سه‌شنبه (۲۷ فروردین) امسال اهالی روستای سبهانیه در سوسنگرد حال و هوای دیگری داشتند. تمامی اهالی این روستا با حضور در کنار سیل‌بندی که خودشان حدود ۱۵ روز برای ساخت و نگهداری‌اش تلاش کرده بودند حاضر شده، مراسم ازدواج زوجی از اهالی این روستا را برگزار کردند.

"اعلا ء چنانی" و همسرش با یک فروند قایق به روی آب‌های پشت سیل‌بند روستای‌شان رفتند و مراسم خطبه عقد و ازدواج‌شان بر روی قایق برگزار شد و اهالی روستا نیز با ایستادن بر بالای سیل‌بندها در این مراسم حضور داشتند.

این زوج پس از برگزاری مراسم عقد، با پیاده شدن از قایق و پایین آمدن از سیل‌بند وارد روستا شدند و با گشت‌زنی در معابر این روستا به همراه اهالی سبهانیه و دیگر زنان و مردان سوسنگرد، به رقص و پایکوبی پرداختند. این مراسم که تا شب ادامه داشت، حال و هوای دیگری را در این منطقه سیل‌زده برپا کرد، به‌طوری‌که اکثر ساکنان این روستا در آن حضور داشته، به رقص و شادمانی پرداختند.

در ادامه نیز، عروس و داماد به مسجد امام صادق (ع) روستا رفتند و حاضران در مراسم عروسی را به شام، چای، شربت و قهوه عربی مهمان کردند.

همچنین در این مراسم آتش‌بازی و نورافشانی با همکاری تیم‌های داوطلب اعزامی انجام شد. امدادگرانی از آتش‌نشانی تهران، راهداری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم حضور داشتند و سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز که به مناطق سیل‌زده خوزستان اعزام شده، جزو مهمانان ویژه این مراسم بود که بسیاری از اهالی و ساکنان از جمله عروس و داماد اقدام به ثبت عکس یادگاری با وی کردند.

نکته قابل توجه دیگر این است که اکثر جوانان حاضر در این مراسم که به رقص و پایکوبی پرداختند، طی ۱۵ روز گذشته مشغول ساخت سیل‌بند و نگهداری از آن بودند و داماد نیز در ساخت سیل‌بند مشارکت داشت. از این‌رو بسیاری از اهالی، این مراسم ازدواج را شادمانی حفاظت از روستا در برابر سیلاب نیز تعبیر می‌کردند و همین امر باعث شادی مضاعف در این مراسم شد.

البته تا ساعت‌ها بعد از عقدکنان این زوج خوزستانی، این مراسم همچنان ادامه داشت و بزرگان روستاها و قبایل منطقه با حضور در سبهانیه به عروس و داماد تبریک گفته، هدایایی را به آنان تقدیم می‌کردند.






منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین