|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۲۵۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
بین مقامات عالیرتبه ایران و سوریه در جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی و دیگر همکاری‌ها رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفته است و نیاز است که این رایزنی‌ها و توافقات پیگیری شود.
 وزیر امور خارجه کشورمان که صبح امروز (سه‌شنبه) راهی دمشق شد، بعد از زیارت حرم حضرت زینب (س) به تشریح برنامه‌های سفر خود به سوریه و همچنین ترکیه پرداخت.

به‌ گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمد جواد ظریف اظهار کرد: با توجه به تحولات اخیر در منطقه خصوصاً سیاست‌های خصمانه آمریکا بعد از شکست‌های پی در پی سیاسی و میدانی این دولت و رژیم صهیونیستی از جمله اقدام غیر قانونی ترامپ در اعلام پذیرش بلندی‌های جولان به عنوان بخشی از سرزمین رژیم صهیونیستی و همچنین اعلام قدس به عنوان پایتخت این رژیم و اقدام ابلهانه، غیر قانونی و بی سابقه دولت آمریکا در اعلام کردن سپاه پاسداران به عنوان یک گروه تروریستی نیاز بود که تمام تلاش‌ها در منطقه برای پیگیری‌ پیروزی‌های میدانی و هماهنگی سیاست‌های کشورهای منطقه صورت بگیرد و طراحی نیز برای پیشبرد برنامه‌ها و گفت‌وگوها در رابطه با موضوع سوریه برای حل بحران سیاسی این کشور بعد از پیروزی میدانی ایجاد شده پیگیری شود. در این چارچوب به سوریه سفر کرده‌ام و قرار است که در چارچوب تعاملات بین‌الملل بعد از سوریه سفری نیز به ترکیه داشته باشیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: بین مقامات عالیرتبه ایران و سوریه در جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی و دیگر همکاری‌ها رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفته است و نیاز است که این رایزنی‌ها و توافقات پیگیری شود و ما در جریان ملاقات با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه این طیف از بحث‌های مختلف را پیگیری می‌کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین