|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۵۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
اسرای فلسطینی می‌توانند سه بار در هفته از این تلفن‌ها استفاده کنند، مدت مکالمه نیز برای هر اسیری ۱۵ دقیقه است، کار نصب تلفن‌ها از بخش زنان، وجوانان و بازداشتگاه‌های شمالی آغاز می‌شود.
 اسرای فلسطینی پس از دو هفته اعتصاب غذا به پیروزی جدیدی در عملیات "کرامت ۲" دست یافتند. هیئت اسرای فلسطینی نیز از جزئیات توافق خود با مدیریت زندان‌های اسرائیل خبر داد.

به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، اسرای فلسطینی روز دوشنبه پس از دو هفته اعتصاب غذا، با تحقق برخی از خواسته‌های خود، به پیروزی جدیدی دست یافتند.

هیئت اسرای فلسطینی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد با مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی به توافقی برای نصب باجه‌های تلفن عمومی در تمامی بخش‌های زندان دست یافته است.

این هیئت افزود: اسرای فلسطینی می‌توانند سه بار در هفته از این تلفن‌ها استفاده کنند، مدت مکالمه نیز برای هر اسیری ۱۵ دقیقه است، کار نصب تلفن‌ها از بخش زنان، وجوانان و بازداشتگاه‌های شمالی آغاز می‌شود.

همچنین بر اساس توافق یاد شده، تمامی اسرایی که در یورش اخیری که حدود ۲۰ روز قبل شکل گرفت و از زندان النقب منتقل شده بودند، بازگردانده شده و حبس انفرادی برای تمامی اسرای زندان النقب پایان یابد. علاوه بر این، سیستم‌های پارازیت از کار انداخته شده و کار نصب سیستم‌های جدید نیز متوقف می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است، در مورد انتقال اسرای زن از زندان "الدامون" به زندانی دیگر، بازگرداندن اسرای بیمار در بازداشتگاه درمانگاه "الرمله"به بخش قدیمی که به بهانه تعمیرات تخلیه شده بود، با مدیریت زندان‌های اسرائیل توافق حاصل شده است. این یکی از خواسته‌های اساسی اسرای بیمار بود چراکه شرایط زندگی در این بخش با توجه به مساحت آن بهتر از محل فعلی است.

همچنین توافق شد، کارها به حالت عادی خود پیش از اجرای مجازات‌ها و تحریم‌ها علیه اسرا در سال گذشته میلادی بازگشته و از جرائم اعمال شده علیه آنها در درگیری اخیر کاسته شود.

عبدالعال عنانی، مدیرکل انجمن اسرای فلسطین در کرانه باختری در گفتگویی با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: این توافقنامه شامل ارائه امکاناتی برای ملاقات خانواده‌های اسرا با آنها نیز می‌شود.

عنانی تاکید کرد: در صورتی که مدیریت زندان‌های اسرائیل از توافقنامه خارج شود، تنها گزینه اسرای فلسطین ازسرگیری اقدامات مبارزاتی است.

اسرای فلسطینی پس از بی نتیجه ماندن گفتگوها با مدیریت زندان‌های اسرائیل که بر مخالفت خود با خواسته‌های آنها پافشاری می‌کرد، از دوشنبه گذشته اعتصاب غذایی را در قالب عملیات "کرامت ۲" آغاز کردند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین