|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۵۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
پیگیری انجام ‌شده نشان داد که وزارت خارجه و شرکت پست انگلیس از بیانیه این شرکت خدمات‌رسانی شوکه شده‌اند. آنها قول داده‌اند که با جدیت بدنبال اصلاح فوری این تصمیم هستند.
  سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در توئیتی نوشت: شرکت خدمات پست بریتانیا در یک عقب ‌نشینی و با حذف بیانیه قبلی، اعلام کرده که در حال حاضر به دلیل مسائل اجرایی امکان صدور مراسلات به مقصد ایران را ندارد و بدنبال حل بسیار فوری مسئله می‌باشد.

'حمید بعیدی نژاد' در این توئیت تصریح کرده است: سفارت برای حل فوری مسئله با مقامات ذی‌ربط در تماس است و هر تحولی را به اطلاع هم‌وطنان عزیز خواهد رساند.

شرکت پست سلطنتی انگلیس موسوم به 'رویال میل' هفته گذشته در اقدامی غیرمتعارف، بیانیه‌ای را صادر کرد که بر اساس آن مراسلات به ایران از نهم آوریل (20 فروردین) تا اطلاع ثانوی متوقف ‌شده است.

این تصمیم در نتیجه آنچه تحریم در مسیر مراسلات به ایران نامید، اتخاذ و گفته شد بسته‌هایی که هنوز به مقصد نرسیده‌اند به فرستنده ارجاع خواهند شد.
شرکت «پارسل فورس» هم که زیرمجموعه‌ای از رویال میل به شمار می‌رود، ارسال مراسلات به ایران را متوقف کرده است.

بعیدی نژاد جمعه گذشته گفته بود: پیگیری انجام ‌شده نشان داد که وزارت خارجه و شرکت پست انگلیس از بیانیه این شرکت خدمات‌رسانی شوکه شده‌اند. آنها قول داده‌اند که با جدیت بدنبال اصلاح فوری این تصمیم هستند.

وی افزود: درصورتی‌که مشکل ارسال مراسلات پستی تا اولین روز اداری هفته یعنی دوشنبه حل نشود، سفارت کشورمان در لندن تا رفع قطعی مشکل، ترتیباتی را برای دریافت نامه‌های پستی به مقصد ایران و تحویل رایگان آنها به پست ایران اعلام خواهد کرد.

دولت انگلیس در سال 2015 میلادی تمام سهام خود در رویال میل را به بخش خصوصی واگذار کرده و مسئولیتی در قبال تصمیم‌های این شرکت ندارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین