|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۲۵۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
معمای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با ورود یک نام جدید ادامه خواهد یافت؛ درست مثل یک بازی پانتومیم که جماعتی کثیر مشغول حدس زدن نام نهایی هستند. ورزش3 نوشت؛ از زمان جدایی کارلوس کی‌روش از فوتبال ایران، اسم بازی طبیعی مخاطبان در سکوت فدراسیون فوتبال هرروز به اخبار سمت و سویی داده و حالا پس از هروه رنار سرمربی فرانسوی و درحالی که پیش از این نیز نام‌هایی از جمله فلیکس سانچز، لوران بلان و... یکی دیگر از مربیان سرشناس مطرح شده است، امروز بحث تازه‌ای به راه افتاده؛ نام جدید یورگن کلینزمن است که شغل آخر او سرمربیگری تیم ملی آمریکا بوده است.
  ظاهرا مربی مشهور آلمانی که سابقه گلزنی به تیم‌ملی را هم دارد، با فدراسیون فوتبال توافق کرده است. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد به زودی نام مربی جدید تیم‌ملی را اعلام می‌کنند. خبرهای رسیده از فدراسیون فوتبال حکایت از آن دارد که توافقات نهایی با یورگن کلینزمن صورت گرفته و قرار است او به زودی روی نیمکت تیم‌ملی ایران بنشیند. البته او سیتی زن آمریکاست و باید دید آیا با توجه به قوانینی که ترامپ به تازگی وضع کرده، مانعی برای انتقال وجود خواهد داشت یا نه؟

هجوم ایرانی‌ها به صفحه مرد آلمانی

معمای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با ورود یک نام جدید ادامه خواهد یافت؛ درست مثل یک بازی پانتومیم که جماعتی کثیر مشغول حدس زدن نام نهایی هستند. ورزش3 نوشت؛ از زمان جدایی کارلوس کی‌روش از فوتبال ایران، اسم بازی طبیعی مخاطبان در سکوت فدراسیون فوتبال هرروز به اخبار سمت و سویی داده و حالا پس از هروه رنار سرمربی فرانسوی و درحالی که پیش از این نیز نام‌هایی از جمله فلیکس سانچز، لوران بلان و... یکی دیگر از مربیان سرشناس مطرح شده است، امروز بحث تازه‌ای به راه افتاده؛ نام جدید یورگن کلینزمن است که شغل آخر او سرمربیگری تیم ملی آمریکا بوده است. ستاره پیشین تیم ملی آلمان و سرمربی سال‌های نه چندان دور ژرمن‌ها و بایرن مونیخ، ابتدا توسط مازیار ناظمی به عنوان یک کاندیدا برای این پست بسیار مهم معرفی شد. اما پس از مدتی جریان‌های خبری درباره این موضوع فروکش کرد و مسئولان فدراسیون فوتبال هم اعلام کردند که انتخاب سرمربی در آینده‌ای نه چندان دور صورت می‌گیرد. حالا در روزهایی که مهدی تاج از تعویق این انتخاب تا ماه جولای (تیر ماه) به دلیل نامعلوم بودن تعداد تیم‌های جام جهانی 2022 خبر داده، بار دیگر یکی از نام‌های اولیه به عنوان گزینه جدی سرمربیگری تیم ملی سر زبان‌ها افتاده است. برخی منابع می‌گویند که یورگن کلینزمن آلمانی انتخاب فدراسیون ایران خواهد بود و این سرمربی به زودی هدایت ایران را بر عهده می‌گیرد. یکی از بازی‌های مهم تاریخ ایران، جدال با آلمان در جام جهانی ۱۹۹۸ بود. در آن بازی کلینزمن کاپیتان آلمان بود و دروازه احمدرضا عابدزاده را هم باز کرد. این شایعات باعث شده که مردم ایران هم در فضای مجازی به صفحه این مربی آلمانی بروند و به نوعی به سبک خود از وی در فضای مجازی استقبال کنند. اما درشرایطی که کاربران سرگردان و مخاطبان فوتبال ایران به سبک خود به دنبال کشف حقیقت‌اند، فدراسیون فوتبال کوچکترین علاقه‌ای به اطلاع‌رسانی دراین باره ندارد. کلینزمن قبلا در هیبت سرمربی تیم ملی آلمان به ایران سفر کرده و البته و یک بار نیز با لباس تیم ملی این کشور در جام جهانی به ایران گل زده است. اما اولین و مهمترین ارتباط ایران و کلینزی به واکنش او بعد از زلزله رودبار و منجیل در روزهای برگزاری جام 1990 مربوط است که از جامعه جهانی فوتبال بابت بی توجهی به این فاجعه انسانی انتقاد کرد. یورگن کلینزمن در سال 2004 به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان برای دیدار دوستانه با ایران به ورزشگاه آزادی آمد.

منبع:روزنامه آرمان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین