|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۵۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
مراسم تودیع و معارفه سخنگویان و معاونان سابق و جدید وزارت خارجه امروز (یکشنبه) با حضور ظریف برگزار شد.
  مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید وزارت امور خارجه با حضور محمدجواد ظریف، مدیران و کارکنان این وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم، «حسین پناهی آذر» معاون جدید اداری و مالی، «حسین جابری انصاری» معاون جدید امور مجلس و ایرانیان، «سیدعباس موسوی» سخنگو و رئیس جدید مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای و «علی‌اصغر» خاجی دستیار وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی معرفی شدند.

همچنین، از تلاش‌ها و خدمات بهرام قاسمی سخنگو و رئیس سابق مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای (سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فرانسه)، پناهی آذر معاون سابق امور مجلس و ایرانیان، جابری‌انصاری دستیار سابق وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و محمدتقی صابری معاون سابق اداری مالی (سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان) تقدیر و تشکر شد.

*جابری‌انصاری معاون امور مجلس و ایرانیان

به گزارش فارس، جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی دیروز (شنبه) 24 فروردین ماه به عنوان معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه منصوب شد.

جابری‌انصاری همچنین در سمت‌هایی چون سخنگوی دستگاه دیپلماسی و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه، مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، سفیر ایران در لیبی، مدیر گروه مطالعات خاورمیانه و خلیج فارس دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و مشاور معاونت عربی و آفریقا فعالیت کرده است.جابری‌انصاری مدرک کارشناسی خود را از دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه تهران اخذ کرده است.

 

 

وی همچنین به عنوان کارشناس در سفارت ایران در دمشق فعالیت کرده است. جابری‌انصاری همچنین دستیار معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه بوده است.

وی از آبان 1394 در حدود هفت ماه و نیم عهده‌دار سمت سخنگویی و ریاست مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه بود و پس از آن به عنوان معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه منصوب و در پی تغییر ساختار وزارت خارجه در اواخر دی ماه 1396 به عنوان دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی منصوب شده بود.

* خاجی جایگزین جابری‌انصاری

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیروز (شنبه) 24 فروردین ماه طی حکمی «علی اصغر خاجی» سفیر پیشین ایران در پکن را به عنوان دستیار ارشد خود در امور ویژه سیاسی منصوب کرد.

 

 

خاجی از دیپلمات‌های ارشد وزارت امور خارجه است که پیش از این در سمت‌هایی همچون معاون اروپا و آمریکا، مدیرکل خلیج فارس و سفیر در کشورهای عربستان، بلژیک و چین خدمت کرده است.

*پناهی آذر به جای صابری معاون اداری و مالی شد

به گزارش فارس، حسین پناهی آذر نیز که پیش از این عهده‌دار معاونت امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه بود، به عنوان معاون جدید اداری و مالی وزارت امور خارجه تعیین شد.

 

 

پناهی‌‌آذر که دارای مدرک کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل است، پیش از این در سمت‌هایی چون رئیس اداره حقوق بین الملل عمومی، مدیر کل امور مجلس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند، مدیرکل حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند فعالیت کرده است.

*سید رسول موسوی سخنگوی جدید

دیروز (شنبه) 24 فروردین ماه نیز در حکمی ظریف «سید عباس موسوی» را به عنوان یازدهمین سخنگوی وزارت خارجه منصوب کرد.

 

موسوی پیش از این مدیرکل اطلاع رسانی و امور سخنگویی بوده و قبل از آن هم در سمت‌هایی چون رئیس اداره دیپلماسی رسانه‌ای، دبیر اول سرکنسولگری ایران در هنگ کنگ و رایزن دو در سفارت ایران در هلند مشغول به خدمت بوده است. او که فارغ التحصیل دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه است، جوان‌ترین سخنگویی است که عهده‌دار این سمت شده است.

*بهرام قاسمی به پاریس می‌رود

بهرام قاسمی نیز که از 30 خرداد 1395 به عنوان دهمین سخنگوی وزارت خارجه و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای منصوب شد،‌ روز جمعه 23 فروردین ماه با انتشار متنی از رسانه‌ها خداحافظی کرد تا از این پس در سمت جدیدش در پاریس به عنوان سفیر جدید ایران مشغول به فعالیت شود.

 

 

او قرار است به زودی به پاریس برود.

بهرام قاسمی پیش از این مسئولیت‌هایی چون سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند، ایتالیا و اسپانیا، رئیس اداره دوم سیاسی، رئیس اداره اول مشترک المنافع، مدیرکل غرب اروپا وزارت امور خارجه و معاونت پژوهش‌های بین‌المللی مرکز تحقیقات استراتژیک را بر عهده داشته است.

*صابری به دوشنبه رفت

«محمدتقی صابری» معاون سابق اداری و مالی وزارت خارجه که بهمن ۱۳۹۶ و در پی تغییر ساختار وزارت خارجه  به جای مهدی دانش‌یزدی که بازنشسته شد، به این سمت منصوب شد، اسفند ماه سال گذشته و بعد از حدود یک سال به جای «حجت‌الله فغانی» به دوشنبه رفت تا عهده دار سفارت ایران در تاجیکستان شود.

وی 24 اسفند ماه 1397 استوارنامه خود را تقدیم امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان کرد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین