کد خبر: ۲۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با بیان اقدام دیرهنگام آمریکا نسبت به مقابله با گروهک تروریستی داعش گفت: آمریکایی ها زمانی در قبال داعش اقدام کردند که این تروریست ها به سر بریدن اتباعشان روی آورده بودند و این نشان می دهد که موسسان داعش نیز از خطر این گروهگ تروریستی در امان نیستند.
محمد فرازمند در نشست تحولات عراق و پیامدهای آن در دانشگاه تهران اظهار داشت: سکوت آمریکا در قبال داعش باعث گسترش این تروریست ها در منطقه شد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها در زمان بریده شدن سر اتباعشان و همچنین پس از آوارگی ایزدی ها تا حدودی برای مقابله با داعش اقدام کردند که در حقیقت این رویکردشان دیرهنگام بود.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از موضع گیری های ترکیه در قبال مردم عراق گفت: متاسفانه این کشور در حل بحران سیاسی - امنیتی عراق نقشی نداشته است.

فرازمند در ادامه به تحولات عراق اشاره کرد و افزود: طی 6 ماه گذشته در عراق شاهد تحولات مختلفی بودیم که یکی از آنها بحران امنیتی- سیاسی شکل گرفته بوده است.

وی اضافه کرد: در کشور عراق انتخابات با شفافیت کامل برگزار شد و شاهد بودیم که مطابق اصول بین المللی این کار انجام پذیرفت.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه ادامه داد: در بحبوحه انتخابات عراق ناگهان گروهک تروریستی داعش از سوریه وارد خاک عراق شد و به ایجاد ناامنی در این کشور پرداخت.

فرازمند به نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: ایران اولین کشوری بود که برای مقابله با داعش اقدام کرد و در این باره به عراق راهنمایی های لازم را ارائه داد.

وی اضافه کرد: مواضع بسیاری از کشورها نسبت به بحران عراق جای بحث دارد که مواضع ترکیه نیز یکی از همین موارد است.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه موضوع عراق را مساله ای جهانی دانست و گفت: در ظرف 6 ماه گذشته شاهد بحران های سیاسی و امنیتی دراین کشور بوده ایم.

فرازمند به انتخابات عراق و حضور العبادی اشاره کرد و گفت: پس از روی کار آمدن العبادی دو سفر مهم سیاسی از سوی مسوولان کشورمان یعنی ظریف و شمخانی انجام پذیرفت و ایران بر حفظ وحدت و قانون اساسی در این کشور تاکید کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با روی کار آمدن نخست وزیر عراق شاهد موافقت های داخلی مردم این کشور و بسیاری از کشورهای عربی (با آن) بودیم و پس از این انتخابات دیدیم که رویکردهای فرد جدید با سیاست های جمهوری اسلامی ایران نیز همخوانی دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین