|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۱
کد خبر: ۲۵۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
در بیست و سومین روز سیلاب در غرب استان گلستان، آبگرفتگی سطح شهرهای آق قلا و گمیشان روز به روز در حال کاهش است و به تخلیه کامل آب نزدیک می شوند.
 در بیست و سومین روز سیلاب در غرب استان گلستان، آبگرفتگی سطح شهرهای آق قلا و گمیشان روز به روز در حال کاهش است و به تخلیه کامل آب نزدیک می شوند.

به گزارش ایسنا، «امیرشیر توماج» فرماندار شهرستان گمیشان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با فروکش کردن آب، در حاضر تنها 4 درصد سطح شهر گمیشان دچار آبگرفتگی است.

وی افزود: با ایجاد سدهای حفاظتی از ورود آب به شهر جلوگیری شده و با استفاده از چندین پمپ آب های باقیمانده سطح شهر را به سمت کانال داخل شهر تخلیه می کنیم.

فرماندار گمیشان بیان کرد:‌ نیروهای مرکز بهداشت با همکاری بسیج در حال گندزدایی از منازل آب گرفته هستند.

توماج با اشاره به اینکه راه دسترسی به روستای قرنجیک خواجه خان در شرق این شهرستان همچنان در محاصره آب است، گفت: تلاش داریم تا از سمت شمال راه دسترسی به روستا پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به طولانی شدن مدت آبگرفتگی در شهر گمیشان ممکن است استحکام برخی از خانه ها دچار مشکل شده باشد لذا از مردم می خواهیم که پس از کسب اطمینان از از استحکام و ایمنی در خانه هایشان مستقر شوند.

«امانگلدی ضمیر» فرماندار شهرستان آق قلا نیز در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت آبگرفتگی در شهر آق قلا، ‌گفت: میزان آبگرفتگی در سطح شهر آق قلا به 15 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: ارتفاع آب در بخش‌های درگیر آبگرفتگی کمتر از 60 تا 70 سانتیمتر است.

فرماندار شهرستان آق قلا بیان کرد: با ایجاد خندقی به طول سه و نیم کیلومتر در منطقه روستای یلمه خندان این شهرستان، از ورود آب به شهر آق قلا جلوگیری شده و با بکارگیری پمپ ها در حال تخلیه آب از معابر باقیمانده هستیم.

ضمیر بیان کرد: با استقرار 20 پمپ بزرگ، کفکش و لجن کش در محلات درگیر آبگرفتگی، تا چند روز آینده واحدهای مسکونی شهروندان عاری از گل و لای و سیلاب خواهد شد.

ضمیر تصریح کرد: با تلاشهای شبانه روزی مجموعه شهرداری آق قلا و پرسنل خدوم آتش نشانی و شهرداری های گرگان و تهران، پاکسازی معابر از سیلاب در حال انجام است.

«علی نظری» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از کانال انحرافی اطراف آق قلا، گفت: بلافاصله پس از این اقدام آب از محلاتی از جمله کل آباد به شدت فروکش کرده است.

وی بیان کرد:‌ انتظار داریم ظرف 2 روز آینده محلاتی از آق قلا که همچنان ماندابی دارند، با استفاده از پمپ های شهرداری تهران و آق قلا تخلیه شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین