|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۸
کد خبر: ۲۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
وزیر نفت با بیان آنکه محدودیتی برای تامین منابع مالی طرح های افزایش ضریب بازیافت میادین نخواهیم داشت، گفت: یک درصد افزایش ضریب بازیافت مخازن 700 میلیارد دلار درآمد برای کشور ایجاد می کند.
بیژن نامدار زنگنه عصر سه شنبه در مراسم امضای موافقتنامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری با دانشگاه آزاد اسلامی با بیان آنکه در زمینه افزایش ضریب بازیافت مخازن نفتی عقب هستیم، اظهار داشت: از امروز دانشگاه آزاد مسوول افزایش ضریب بازیافت چهار مخزن طی 10سال است.

وی اضافه کرد: براساس این تفاهم نامه افزایش ضریب بازیافت دو مخزن در میدان نفتی کرنج و سه مخزن در میدان سلمان به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار می شود.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: افزایش ضریب بازیافت مخازن نسبت به سایر بخش ها از اولویت بیشتری برخوردار است.

زنگنه با اشاره به امضای تفاهم نامه مشابهی با مراکز پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: این تفاهم نامه رقابتی را بین دانشگاه آزاد و هشت موسسه ای که روز گذشته در وزارت علوم سند همکاری با آن ها امضا شد ایجاد می کند.

وی با برشماری مزیت های افزایش ضریب بازیافت مخازن، گفت: در نروژ ضریب بازیافت را از 30 به 60 درصد رساندند که ارزش افزوده بسیاری برای آنها همراه داشت.

زنگنه گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در زمینه فناوری امکان دستیابی به رتبه اول در فناوری در حوزه نفت امکان پذیر خواهد بود.

وزیر نفت با بیان اینکه براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی باید از همه ظرفیت داخلی استفاده کنیم، افزود: ظرفیت مخازنی که به دانشگاه آزاد و دانشگاه های دولتی واگذار شده سه میلیون بشکه است.

زنگنه اظهار داشت: تا سقف 150 میلیارد تومان در سال از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت برای اجرای این تفاهم نامه تامین خواهد شد.

وزیر نفت تصریح کرد: اگر منابع درست و به جا مصرف شود هیچ گونه محدودیتی برای تامین آن نخواهیم داشت.

وی همچنین با توصیه به استفاده از تجارت بین المللی،گفت: دانشگاه آزاد در استفاده از ظرفیت های ایرانی یا خارجی مجاز است، اما اصرار داریم که از نیروهای خارجی نیز استفاده کند زیرا زمینه انتقال فناوری به داخل کشور را فراهم می کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین