|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۰
کد خبر: ۲۵۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
گروهی از محققان در دانشگاه صنعتی امیر کبیر موفق به تولید دستگاه تحریک الکتریکی مغز به کمک برنامه ریزی‌های کامپیوتری شده‌اند.
 گروهی از محققان در دانشگاه صنعتی امیر کبیر موفق به تولید دستگاه تحریک الکتریکی مغز به کمک برنامه ریزی‌های کامپیوتری شده‌اند.

فرزاد توحیدخواه محقق دانشگاه امیر کبیر که موفق به ساخت این دستگاه شده است، اظهار کرد: این دستگاه ابزاری برای درمان افسردگی، پارکینسون، توانبخشی شناختی پس از سکته مغزی و درمان کننده دردهای عصبی است.

تولید دستگاهی جدید برای کمک به بیماران مغزی
وی با اشاره به افرادی که می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند، گفت: مراکز درمانی که در زمینه علوم اعصاب شناختی و توانبخشی فعالیت دارند، می‌توانند با بهره گیری از این دستگاه به سرعت بیماران خود را درمان کنند.

این محقق دانشگاه امیر کبیر ادامه داد: دستگاه تحریک کننده الکتریکی مغز تا 4.5 میلی آمپر می‌تواند جریان خود را اعمال کند و هر یک از فرکانس‌ها را از یکدیگر تفکیک کند همچنین توانایی تولید انواع موج‌های جریان مغزی را هم دارد.

توحیدخواه با بیان اینکه دستگاهی که تولید کرده‌ایم قابلیت برنامه ریزی توسط کامپیوتر دارد، گفت: به کمک رایانه می‌توان موج‌های جدیدی را طراحی کرد و همچنین پایش مداوم و تغییرات الکترودهای مغزی را به صورت مداوم مورد پایش قرار داد.

وی یادآوری کرد: در راستای کمک به بیمارانی که دچار اختلالات و نارسایی‌های مغزی هستند، این دستگاه در دانشگاه امیرکبیر و توسط گروهی پنج نفره طراحی شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین