|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۵۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: در سال گذشته سه هزار و ٧٣٨ جلد سند روستایی و دو هزار و ٣٢٩ جلد سند شهری برای شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر صادر شد و در مجموع تاکنون بالغ بر ٦٦ درصد از اماکن روستایی فارس دارای سند شده‌اند.
‌مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد که این نهاد بابت فوتی‌ها، خرید خودرو و هزینه حمل مصدومان سیل شیراز تاکنون دو میلیارد و ٧٠٠ میلیارد تومان پرداخت کرده است‌.

 عطاءالله زمانی پنج‌شنبه ٢٢ فروردین در یک کنفرانس به وقوع سیل در شیراز که منجر به فوت ٢١ نفر شد هم اشاره و خاطرنشان کرد: در روز نخست حادثه معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد مسکن کشور در این کلانشهر حضور یافتند و تصمیماتی گرفته شد تا براساس مصوبات کمک‌هایی به سیل زدگان جهت خرید ٣٠٠ فقره خودرو، پرداخت هزینه حمل مصدومان و فوتی‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه حدود دو هزار و ٢٠٠ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در فارس نیازمند بازسازی است، خاطرنشان کرد: دو هزار و ١٠٠ واحد شهری و روستایی در فارس بر اثر سیل دچار خسارت شده که نیازمند تعمیر و بهسازی است.

این مقام مسئول گفت: برای واحدهای شهری نیازمند بازسازی ٥٠ میلیون تومان تسهیلات ٥ درصد و سقف ١٢ میلیون تومان بلاعوض پیش‌بینی و برای واحدهای احداثی روستایی نیز ٤٠ میلیون تومان تسهیلات ٤ درصد و ١٠ میلیون تومان بلاعوض بیش‌بینی شده است‌.

به گفته زمانی، برای واحدهای تعمیری شهری و روستایی نیز پرداخت ١٥ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان بلاعوض بیش‌بینی شده است‌.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهر شیراز است و ٤٠٠ فقره شهری و روستایی نیازمند احداث مجدد هستند، یادآور شد: بیشترین خسارت واحدهای مسکونی این کلانشهر مربوط به شهرک سعدی است‌.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه یکهزار و ٢٠٠ پرونده برای واحدهای مسکونی آسیب دیده در شیراز تشکیل شده است، عنوان کرد: پرونده‌های دیگری در این باره تشکیل شده که پس از بررسی و تایید پرداخت‌ها ادامه خواهد یافت .

زمانی با بیان اینکه از هفته آینده آسیب دیدگان از سیل برای دریافت کمک معیشتی با سقف ١٥ میلیون تومان به بانک‌ها معرفی می‌شوند، خسارت ناشی از آسیب به معابر روستایی را ١٢.٣ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس تاکید کرد که ایجاد همدلی، وفاق و کمک به رفع مشکل اولویت فعلی این اداره‌کل در رسیدگی به مسائل سیل زدگان است و اینکه در این شرایط به دنبال مقصر و موارد دیگر باشیم توسط دستگاه قضایی پیگیری خواهد شد.

زمانی همچنین یادآور شد که بنیاد مسکن فارس علاوه بر اینکه خدماتی به سیل زدگان استان ارائه می‌کند، کمک های زیادی هم به استان‌های سیل زده کشور از جمله اعزام ٢١ خودرو و ماشین‌آلات سنگین را در دستور کار خود قرار داده است .

وی همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن بازگشایی حساب ١٠٠ امام(ره) و تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فعالیت‌های عمران روستایی این نهاد طی سال گذشته اشاره و عنوان کرد: در سال ٩٧ با احتساب اعتبارات ملی و استانی ٦٢٧ پروژه بهسازی روستایی را با اعتبار ٧٢ میلیارد تومانی به سرانجام رساندیم. سهم قیر ٩٧ نیز برای بهسازی معابر روستایی،  ٤٢ میلیارد تومان بود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: در سال گذشته سه هزار و ٧٣٨ جلد سند روستایی و دو هزار و ٣٢٩ جلد  سند شهری برای شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر صادر شد و در مجموع تاکنون بالغ بر ٦٦ درصد از اماکن روستایی فارس دارای سند شده‌اند.

زمانی همچنین به معرفی ۵١ روستا در استان تخت عنوان روستاهای هدف گردشگری اشاره کرد و گفت: تاکنون برای ١۵ روستا مصوبه تهیه طرح را گرفته‌ایم‌.

وی ادامه داد: از ١٢٠ طرح مطالعاتی اسکان عشایر نیز ‌۵٦ طرح طی سال‌های گذشته مصوب شده بود که امید است به مروز زمان ٦٤ طرح باقی مانده هم تعیین تکلیف شوند .

مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین بهسازی ٢٤ روستا با اعتبار سه میلیارد و ٦٠٠ میلیون تومان، مقاوم سازی  ٦ هزار و ١٩٤ واحد روستایی و  بازسازی سه هزار و ۵۵٤ واحد مناطق حادثه دیده سال ٩۵ را از جمله اقدمات شاخص این اداره‌کل طی دو سال اخیر ذکر کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در سال ۵٦ جمعیت ٣۵ میلیونی با ۵ میلیون و ٣٠٠ هزار خانه مسکونی داشتیم اما امروز به ٢٧ میلیون خانه رسیده ایم، گفت: بنیاد مسکن تنها نهاد انقلابی عمرانی است که امام(ره) یک حساب شخصی برای ساخت خانه ویژه محرومان تشکیل دادند.

حجت الاسلام حسن مرادی ادامه داد: ایران در حالی که یک کشور ثروتمند است اما بلاخیز است به گونه ای که ایران ششمین کشور بلاخیز دنیاست و چهارمین کشور در زمینه بروز حوادث طبیعی در آسیا محسوب می شود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین