|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: نه به عنوان آن‌که خود دانش آموخته این دانشگاه هستم و حضور و عبورم از این دانشگاه خاطره‌انگیز است، بلکه این دانشگاه حلاوت و عظمت خاص خود را دارد.
سخنرانی امروز رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری دارای محورهای مهمی بود.

در این مراسم با تاکید بر این که تحول علمی در سایه‌ی نقدپذیری حاصل می‌شود، اظهار کرد: علم را باید نقد کرد. نباید حذفش کرد. چطور عده‌ای به فکر افتادند که بخشی از علوم را حذف کنند در حالی که حذف معنا ندارد.

رئیس جمهور همچنین گفت: دولت وعده‌هایی را که نسبت به دانشگاهها داده فراموش نکرده است.

وی با ابراز تاسف از این که در این جلسه نمایند‌گان تشکل‌های دانشجویی سخنان خود را مطرح نکردند، گفت: آمدن من به دانشگاه بیشتر برای شنیدن است تا حرف زدن.

این بخش از سخنان رئیس جمهور با تشویق حاضرین همراه شد و سپس روحانی ادامه داد: باید فضای لازم برای گفت و شنود ونقد وانتقاد در دانشگاه وجود داشته باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: خواهش می‌کنم سخت‌گیری نکنید چراکه سخت‌گیری‌های بی‌مورد به عدم تساهل منجر می‌شود و عدم تساهل نیز به رانده شدن افرادی که بیان‌شان صریح است، منجر خواهد شد.

روحانی ادامه داد: سخت گیری منجر می‌شود که تملق‌گوها بالا بیایند. نگذاریم در دانشگاه فضای تملق باز شود.

وی اظهار کرد: ما دلمان نمی‌خواهد جمعیت حدود 80 میلیونی ایرانی به 160 میلیون تبدیل شود به این صورت که همه دو چهره پیدا کنند.

روحانی با بیان این که حکومت و اداره‌ی کشور بدون سعه‌ی صدر امکان پذیر نیست در حالی که با تشویق حاضرین برای بیان چنین جملاتی مواجه شد، ادامه داد: هیچ کس در این جامعه معصوم نیست و بر مبنای اعتقاد شیعه فقط 14 معصوم، معصوم هستند همه خطا می‌کنند بنابراین بی‌جهت افراد را زیر علامت سوال نبریم.

وی همچنین تاکید کرد: اساس این است که همه مردم راستگو و خوب و صالح و بیگناه هستند مگر این که عکسش ثابت شود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما در جایی به راحتی آبروی مردم را معامله می‌کنیم اسمش را دقت نظر می‌گذاریم در حالی که این دقت نظر نست بلکه تخریب مسلمان و از بین بردن آبروی اوست.

وی در ادامه اظهار کرد: در این یک سال تلاش‌مان این بوده که فضای دانشگاه ما از فضای امنیتی فاصله و فاصله و فاصله بگیرد و تلاش ما بر این هم بوده که اگر یک فردی با دلایل ضعیف کنار گذاشته شده بوده به سر کار و کلاس خود برگردد.

رئیس جمهور در ادامه گفت:‌ این دولت برای این که اخلاق علمی را دنبال کند چقدر دارد هزینه می‌دهد البته حق مجلس شورای اسلامی است که اگر خواست تحت عنوان استیضاح رای دهد. اما ما هم نمی‌توانیم تاسف خود را از این که یک وزیر دانشمند اخلاقی و انقلابی را از دست داده‌ایم ابراز نکنیم.

روحانی اضافه کرد: وقتی آن همه اساتید دانشگاه برای من نامه می‌نویسند که آقای دکتر فرجی دانا شایستگی مدیریت را دارد من با فشار این و آن حاضر شوم که به او بگویم استعفا دهد؟ این با اخلاق و چارچوبی که دولت به مردم قول داده انطباق پیدا نمی‌کند.

رئیس جمهور با مورد توجه قرار دادن اتفاقات رخ داده در وزارت علوم گفت: ما از آقای میلی منفرد خواهش کردیم که مسئولیت را بپذیرند اما به هر ترتیب مجلس شورای اسلامی نپذیرفت. اشکال ندارد از آقای توفیقی خواهش کردیم که سرپرست باشند از یمین و یسار به ما فشار آمد که او را معرفی نکنید. گفتیم اهلا و سهلا ما سر فرود آوردیم برای این که دانشگاه و کشور آرام باشد. بعد از آن آقای دکتر فرجی دانا را آوردیم و شروع به کار کرد و بورسیه و ما ادراک ما البورسیه. و این در حالی است که از روز اولی که آقای دکتر فرجی آمدند اولین کلام من به ایشان این بود که باید مساله بورسیه را دنبال کنند.

رییس‌جمهور همچنین گفت: برخی می‌گویند اگر با اساتید خارج تماس داشته باشید، ممکن است یکی از آنها جاسوس دربیاید، دست بردارید از این بهانه‌جوی‌ها حداقل این رییس‌جمهور در امنیت ملی متخصص است حتی اگر در مسائل دیگر تخصص نداشته باشد. ما باید احتیاط و مراقبت داشته باشیم اما کاری کنیم که اساتید خارجی بیایند و اساتید ماهم به خارج بروند.

منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
0
1
من نمي دونم يا ما تو اين كشور نيستيم يا رئيس جمهور و وزراش
براي اينكه يه وقت رئيس جمهور اعلام مي كنه ما در ركوديم ولي چيزي كه واقعيت داره اينه كه هر روز جنس ها گرون تر ميشه
يه وقت ديگه رئيس جمهور اعلام مي كنه ما از ركود عبور كرديم ما مي بينيم باز روز به روز جنسا گرون تر ميشن حالا يا ما تو اين كشور نيستيم يا رئيس جمهور!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین