|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
با اندکی واقع‌بینی مسئولانه
کد خبر: ۲۵۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
به اعتقاد ناظران علیرغم هزینه‌های مالی و تبلیغات فراوان، پیام‌رسان‌هایی که با سرمایه‌گذاری سنگین ایجاد شده بودند، با استقبال شهروندان روبه‌رو نشدند و این پروژه عملا شکست خورده است.
سرانجام خبری که منتظرش بودیم هم منتشر شد. درحالی‌که متولیان با دستور دادستانی با فیلترینگ اپلیکیشن اصلی تلگرام مردم را به سمت اپ‌های ایرانی انحصاری سوق داده بودند، بسیاری که ترک تلگرام کرده بودند، به تلگرام برگشتند، ازجمله کانال ریاست جمهوری.

تا همین چند وقت پیش بسیاری از دستگاه‌ها حضور در پیام‌رسان‌های ایرانی را که کنترل محتوای آن برای برخی نهادها امکانپذیر بود، تبلیغ می‌کردند. اما در ماه‌های اخیر بسیاری از موسسات، مراکز و رسانه‌ها فعالیت خود را در تلگرام مجددا شروع کرده‌اند. به اعتقاد ناظران علیرغم هزینه‌های مالی و تبلیغات فراوان، پیام‌رسان‌هایی که با سرمایه‌گذاری سنگین ایجاد شده بودند، با استقبال شهروندان روبه‌رو نشدند  و این پروژه عملا شکست خورده است.

سال گذشته، اردیبهشت ماه، تلگرام با حواشی و هزینه فیلتر شد، اما طی روزهای گذشته چندین اینفوگرافی، جدول و نظرسنجی منتشر شده، نشان داده که فیلترینگ نتوانسته مانع بازگشت مردم به تلگرام شود و حتی کانال‌های مربوط به اصولگراها هم بعد از این‌که تلگرام را ترک کردند، مجددا به تلگرام بازگشته‌اند که آخرین نمونه آن هم کانال خبرگزاری صداوسیماست. کارشناسان رسانه معتقدند که نبود اطمینان به اپ‌های داخلی، کیفیت و امکانات پایین آنها و گرایش شدید به حذف و ممیزی کانال‌های آزاد و شفاف انتشار و اطلاعات اخبار ازجمله مواردی است که موجبات دلسردی مردم به فضای موجود شبکه‌های مجازی داخلی را فراهم آورده و موجب گرایش آنان به تلگرام شده است. با آمدن حجت‌الاسلام رئیسی در مسند قوه قضائیه و تغییرات زودهنگام مثبتی که از سوی وی آغاز شده، این امید می‌رود که قوه قضائیه درخصوص احکامی که برای شبکه‌های اجتماعی ازجمله تلگرام صادر کرده بود، تجدید نظر کند.



منبع:روزنامه شهروند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین