|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۵۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا از زمان اعلام پیروزی در برابر داعش، برای پنجمین بار 100 کامیون سلاح به دست شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت خود در دیرالزور رساند.
 ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا از زمان اعلام پیروزی در برابر داعش، برای پنجمین بار 100 کامیون سلاح به دست شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت خود در دیرالزور رساند.

در حالی که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (تحت حمایت آمریکا) سوم فروردین ماه جاری از تسلط بر شهرک «الباغوز» واقع در استان دیرالزور (شرق سوریه) و پایان داعش خبر دادند، اما روند وارد کردن سلاح و تجهیزات به این منطقه توسط ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا همچنان ادامه دارد.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که کامیونهای حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی از منطقه کردستان عراق وارد مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک می‌شود.

دیدبان می‌‌گوید که شامگاه گذشته مشاهده کرده است 100 کامیون حامل خودروهای نظامی، جنگ‌افزار و تجهیزات لجستیکی وارد شرق فرات شده است.

به گفته این گروه، برخی از این کامیونها به سمت منطقه «عین العرب» و اطراف آن و برخی دیگر به سمت «تل تمر و الشدادی» در الحسکه حرکت کردند و برخی دیگر نیز به دیرالزور انتقال داده شدند.

دیدبان همچنین تأکید کرد که از زمان اعلام پیروزی در برابر داعش توسط ائتلاف آمریکا تا به امروز بیش از 660 کامیون سلاح و تجهیزات به دست کُردهای تحت حمایت واشنگتن در شرق سوریه رسیده است.

دیدبان شنبه هفته جاری اعلام کرد که ائتلاف آمریکا موسوم به ضد داعش، حدود 60 کامیون حامل جنگ‌افزار، خودروی زرهی و کمکهای نظامی و لجستیکی از کردستان عراق وارد منطقه شرق فرات کرده است.

این گروه تأکید کرد که 10 کانتینر سوخت نیز به همراه 60 کامیون مذکور وارد مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد تحت‌الحمایه آمریکا شده است.

شبه‌نظامیان کُرد در حالی مدعی ادامه مبارزه برای شکست بقایای داعش هستند که بارها اخبار مربوط به توافق آنان به همراه نظامیان آمریکا با این گروه منتشر شد.

توافق کُردها و نیروهای آمریکایی با داعش قبلا نیز سابقه داشته است؛ به گونه‌ای که در جریان تسلط بر شهر رقه که مرکز خلافت خود خوانده داعش بود، شبه‌نظامیان کُرد چهار هزار داعشی را از این شهر خارج کرده و به دیرالزور انتقال دادند تا در این منطقه با ارتش سوریه بجنگند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین