|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۹
کد خبر: ۲۵۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
پیش از آن نیز این منطقه برای کارمندان شرکت نفت بود و حالا بخش‌هایی از آن مخصوص کارمندان شرکت هواپیمایی است؛ همه این‌ها بدان معنی است که تهرانسر از گذشته‌ها، محله‌ای دورافتاده و کم امکانات نبود بلکه مثل امروزه بازار داغی نداشت. آب و هوای مطلوب، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و اتوبان‌های تهران و رونق ساخت و ساز منجر افزایش خرید و فروش آپارتمان در تهرانسر شده است.
تهرانسر در گذشته محله‌ای سوت و کور در جنوب غرب پایتخت بود. جمعیت آن را عموما مهاجرین شهرهای دیگر یا کارمندانی که محل کارشان به این محدوده از شهر تهران نزدیک بود، تشکیل می‌دادند. اما رونق شهرک‌سازی در تهرانسر از یک سو و اجرای طرح مسکن ویژه از سال 1391 از سوی دیگر در این محله، توجهات عمومی را به تهرانسر جلب کرد. البته پیش از آن نیز این منطقه برای کارمندان شرکت نفت بود و حالا بخش‌هایی از آن مخصوص کارمندان شرکت هواپیمایی است؛ همه این‌ها بدان معنی است که تهرانسر از گذشته‌ها، محله‌ای دورافتاده و کم امکانات نبود بلکه مثل امروزه بازار داغی نداشت. آب و هوای مطلوب، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و اتوبان‌های تهران و رونق ساخت و ساز منجر افزایش خرید و فروش آپارتمان در تهرانسر شده است. اما حدس می‌زنید در حال حاضر قیمت خانه و آپارتمان در اینجا چقدر است؟ برای به دست آوردن پاسخ این پرسش، به جای مراجعه حضوری به بنگاه‌های مسکن به سایت دیوار رفتیم.



آپارتمان‌های نوساز

از خانه‌های نوساز شروع می‌کنیم؛ کار راحتی در پیش داریم: به سایت دیوار می‌رویم و از میان آگهی‌ها، فیلتر را در بخش نوساز محدود می‌کنیم. به نظر می‌رسد هر متر خانه بدون سن و سال در این سایت متری 10 میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده باشد. برای مثال در این سایت یک واحد آپارتمان 140 متری نوساز در محله پاسداران تهرانسر، واقع در طبقه 5 آپارتمانی 5 طبقه، فول امکانات به همراه دو عدد حمام مستر به قیمت یک میلیارد و 470 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ یعنی دقیقا متری 10 میلیون و 500 هزار تومان. در مورد دیگری نیز 139 متر آپارتمان تک‌واحدی در تهرانسر شرقی از قرار هر متر 10 میلیون و 500 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

آپارتمان‌هایی تا 10 سال سن ساخت

بیش از خانه‌های نوساز در محله تهرانسر، آپارتمان‌های سن و سال‌دار پیدا می‌شود. این را می‌توان از آگهی‌های سایت دیوار فهمید. مثلا در این سایت آپارتمانی 75 متری، دو خوابه با 10 سال سن ساخت و با امکاناتی از قبیل کابینت ام دی اف، پکیج، نمای سنگ، کف سرامیک و تراس به قیمت 637 میلیون تومان به فروش می‌رسد. هر متر این واحد، حدودا 8 میلیون و 400 هزار تومان است. ظاهرا ارزان‌ترین آپارتمان‌های 10 ساله در تهرانسر، متری 7 میلیون و 791 هزار تومان است. در یکی از آگهی‌های خرید و فروش خانه و آپارتمان در تهرانسر، ملکی 72 متری، دو خوابه در بدخشان جنوبی 561 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آپارتمان‌هایی که در تهرانسر بین 5 تا 10 سال سن ساخت دارند نیز از متری 8 تا 9 میلیون تومان در سایت دیوار آگهی شده‌اند. همچنین خانه‌هایی که کمتر از 5 سال از سال ساخت آن‌ها می‌گذرد، در این سایت از قرار هر متر 9 تا 10 میلیون تومان به فروش می‌رسند. به عنوان مثال در دیوار یک آپارتمان خوش نقشه( طبق عکس‌های آگهی) 110 متری، با 4 سال سن ساخت، سه خوابه و فول امکانات در تهرانسر غربی به قیمت 990 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ یعنی متری 9 میلیون تومان که البته فروشنده می‌گوید از قیمت بازار، کمتر است. سایت دیوار این امکان را به کاربرانش می‌دهد تا در میان آگهی‌ها، موارد استثتنایی را در تعداد زیادی پیدا کنند. توصیه می‌کنیم همین حالا که وقت دارید، در میان موارد خرید آپارتمان در تهرانسر در این سایت چرخی نیم ساعته بزنید؛ که به اندازه یک روز گشت و گذار در بین مشاورین املاک این محدوده می‌ارزد.  

منبع : ویرلن


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین