|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۵۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
در مراسم تحلیف رئیس جمهوری کندی من درباره انرژی، صداقت و صمیمتی شنیدم که چراغی برای کشور ما خواهد بود و همه باید از آن تبعیت کند، چون این چراغی است که می‌تواند به درستی جهان را روشن کند. باید گفت که این جایزه خود یک فانوس و یک راه روشن است.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قرار است جایزه موسوم به "بیوگرافی‌هایی درباره شجاعت" جان اف. کندی را در مراسمی که ماه آتی میلادی برگزار می‌شود، دریافت کند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، بنیاد کتابخانه کندی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که یک دموکرات از ایالت کالیفرنیاست، به دلیل استفاده از قدرتش در دفاع از شهروندان بسیار آسیب پذیر آمریکا و به واسطه قدرت، ظرافت و صداقتش برای دریافت این جایزه انتخاب شده است.

کارولین کندی، سفیر سابق آمریکا و رئیس افتخاری این بنیاد ادامه داد: نانسی پلوسی مهمترین زن در تاریخ سیاسی آمریکاست و به حق، این جایزه را دریافت می‌کند.

این جایزه که در سال ۱۹۸۹ ایجاد شده، در سیاست بسیار معتبر است. این جایزه به افرادی تعلق می‌گیرد که شبیه به افرادی است که جان اف. کندی، رئیس جمهوری فقید آمریکا در کتابی با همین عنوان "بیوگرافی‌هایی درباره شجاعت" به سال ۱۹۵۷ از آنها نام برده بود.

برندگان این جایزه هر ساله توسط کمیته دو حزبی رهبران آکادمیک، تجاری و سیاسی انتخاب می‌شوند.

سایر افرادی که تاکنون این جایزه را دریافت کرده‌اند شامل "میچ لاندریو"، شهردار نیو اورلئان، سناتور مک‌کین، باراک اوباما، جورج بوش پدر و جرالد فورد، رؤسای جمهوری سابق آمریکا هستند.

این بنیاد درباره اعطای جایزه کندی به نانسی پلوسی اعلام کرده که علت این کار تلاش‌های وی در سال ۲۰۱۰ برای قانون خدمات درمانی مقرون به صرفه و اقدامات مصرانه و پیگیرانه وی پس از شکست‌های بعدی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا برای احیای وجهه حزب دموکراتیک در نظر مردم آمریکا و در نهایت انتخابش به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سال گذشته میلادی است.

پلوسی نیز این جایزه را یک عهدنامه قدرتمند از جانب مشروعیت و رهبری فوق‌العاده رئیس جمهوری کندی توصیف کرد و در بیانیه‌ای گفت: در مراسم تحلیف رئیس جمهوری کندی من درباره انرژی، صداقت و صمیمتی شنیدم که چراغی برای کشور ما خواهد بود و همه باید از آن تبعیت کند، چون این چراغی است که می‌تواند به درستی جهان را روشن کند. باید گفت که این جایزه خود یک فانوس و یک راه روشن است.

کارولین کندی و جک شلوسبرگ، رئیس بنیاد کندی و نوه رئیس جمهوری فقید آمریکا قرار است این جایزه را در مراسمی در ۱۹ مارس در کتابخانه جان اف. کندی در بوستون به نانسی پلوسی بدهند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین