|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۵۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
وزیر خارجه ترکیه با محکوم کردن اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو درباره کرانه باختری اعلام کرد: کرانه باختری جزو خاک فلسطین است.
 وزیر خارجه ترکیه با محکوم کردن اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو درباره کرانه باختری اعلام کرد: کرانه باختری جزو خاک فلسطین است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: کرانه باختری که مغایر با قوانین بین‌المللی تحت اشغال اسرائیل قرار دارد، جزو خاک فلسطین است.

نتانیاهو به دلیل نگرانی از به دست نیاوردن رای در انتخابات پیشرو چنین اظهاراتی را بیان کرده است و اینگونه اظهارات به هیچ وجه نمی‌تواند واقعیت را تغییر دهد.  

به تازگی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات گفت که اگر منصب خود را در انتخابات آتی حفظ کند، ممکن است مناطق شهرک نشین در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه نیز اعلام کرد، اعلام نتانیاهو درباره الحاق شهرک‌های کرانه باختری به اسرائیل در صورت پیروز شدنش در انتخابات نقض علنی قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد، ذهنیت اشغالگران و شخص نتانیاهو بزرگترین تهدید علیه قانون و امنیت بین‌المللی است.

همچنین در واکنش به این سخنان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطینی به خبرگزاری رویترز گفت: هرگونه اقدام، اظهارنظر و اعلان عمومی واقعیت را عوض نخواهد کرد. شهرک‌های یهودی‌نشین (در اراضی اشغالی) غیرقانونی‌اند و برچیده خواهند شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین