|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۵۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
ظهر فردا (۱۹ فروردین) تا اواخر شب در تهران بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق خواهیم داشت. احتمال وقوع سیل قوی نیست اما باید نکاتی ایمنی برای جلوگیری از آبگرفتگی مسیل‌ها و خطرات احتمالی رعایت شود.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های رگباری در تهران طی فردا (۱۹ فروردین) از تداوم بارندگی‌های خوزستان تا بعدازظهر فردا خبر داد.

احد وظیفه اعلام کرد: ظهر فردا (۱۹ فروردین) تا اواخر شب در تهران بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق خواهیم داشت. احتمال وقوع سیل قوی نیست اما باید نکاتی ایمنی برای جلوگیری از آبگرفتگی مسیل‌ها و خطرات احتمالی رعایت شود.

وی ادامه داد: فردا (۱۹ فروردین) تقریباً تا اواخر وقت برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سمنان بارش باران به همراه رگبار و رعد و برق پیش‌بینی‌ می‌شود و از نیمه شب به بعد این سامانه از خراسان عبور می‌کند. احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در این استان‌ها وجود دارد البته بارش‌های شدید فردا در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی رخ می‌دهد.
افزایش رواناب در گلستان

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (۱۹ فروردین) برای استان گلستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود، گفت: انتظار سیلاب در این استان نداریم ولی بارش‌ها باعث افزایش سطح آب رودخانه‌ها و حجم رواناب‌ها می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه امروز(۱۸ فروردین) استان خوزستان بارندگی دارد، اظهارکرد: امشب هم این بارش‌ها ادامه‌دار است. فردا بعدازظهر به‌تدریج قطع می‌شود و تا شنبه هفته آینده (۲۴ فروردین) برای این استان بارش چندانی پیش‌بینی نمی‌شود البته هوای بهاری است و دراین فصل نمی‌توان با اطمینان کامل درباره شرایط جوی صحبت کرد.

وظیفه با بیان اینکه از شنبه و یکشنبه هفته آینده (۲۴ و ۲۵ فروردین) فعالیت یک سامانه بارشی جدید آغاز می‌شود، گفت: در روزهای ابتدایی هفته آینده برای حوزه البرز و زاگرس انتظار بارش‌های خوبی داریم. این سامانه در استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس و به تدریج سیستان و بلوچستان، سواحل بوشهر و هرمزگان فعال خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه شنبه و یکشنبه هفته آینده (۲۴ و ۲۵ فروردین ماه) بارش‌ها در نیمه غربی کشور قابل توجه خواهد بود،اظهارکرد: بیشترین بارش این سامانه برای آذربایجان غربی، حوضه دریاچه ارومیه پیش‌بینی می‌شود و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد ولی در مقایسه با بارش‌های روزهای گذشته ضعیف است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین