|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۵
کد خبر: ۲۵۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
اگرچه او در ۲ دوره تصدی نخست وزیری و ۲ دوره تصدی پست وزارت خارجه همواره در راستای گسترش شهرک‌های صهیونیستی تلاش کرده بود، اما از ارائه دیدگاه روشن در مورد کرانه باختری خوددداری می‌کرد.
میزان نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری انتخابات در این رژیم به دلیل قرار گرفتن در تنگنا، وعده الحاق بخش گسترده‌ای از سرزمین‌های کرانه باختری به این رژیم را وعده داد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو، «منطقه سی» کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس، نتانیاهو در مصاحبه‎ای تلویزیونی اعلام کرد در صورت انتخاب مجدد برای پست نخست وزیری، شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق خواهد کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، این تغییر مشی قابل ملاحظه، با هدف حفظ حامیان در روزهای منتهی به انتخابات رخ داده است.

نتانیاهو تنها سه روز مانده به انتخابات پارلمانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد: "من بیت المقدس را تقسیم نخواهم کرد. هیچ شهرکی از بین نخواهد رفت، ما تلاش می‌کنیم تا کنترلمان بر غرب رود اردن را حفظ کنیم. آیا به مرحله بعدی خواهیم رفت؟ پاسخ مثبت است. من قصد دارم طرح حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری را اجرا کنم."

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که تمامی شهرک‌های صهیونیست نشین جزیی از اراضی اشغالی هستند و حفاظت از آن‌ها به عهده این رژیم است.
 
او در این مصاحبه سیاست‌های آمریکا در مورد قدس و ارتفاعات جولان را به عنوان دستاوردهای کابینه خود توصیف کرده و مدعی شد با تلاش توانست ترامپ را به این امر متقاعد کند.

اگرچه او در ۲ دوره تصدی نخست وزیری و ۲ دوره تصدی پست وزارت خارجه همواره در راستای گسترش شهرک‌های صهیونیستی تلاش کرده بود، اما از ارائه دیدگاه روشن در مورد کرانه باختری خوددداری می‌کرد.
 
وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر در مورد اظهارات اخیر نتانیاهو خودداری کرد.

«صائب عریقات» مذاکره کننده ارشد پیشین فلسطین جامعه بین المللی به ویژه ترامپ را مسئول این سیاست‌های نتانیاهو دانست.

پیشتر نیز دولت آمریکا با به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان در سوریه هدیه‌ای سیاسی به نتانیاهو داد.  کارشناسان علت این اقدام آمریکا را به چالش کشیده شدن موقعیت نتانیاهو توسط رقیبش «بنی گانتز» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی می‎دانند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین