کد خبر: ۲۵۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
بعد از لغو هانوفر تصمیم مسئولان فدراسیون این شد که تیراندازان چند روزی زودتر به هند بروند تا بتوانند فشنگ مورد نیاز خود برای مسابقات را تهیه کنند که البته در هند هیچ سهمیه‌ای برای تیراندازان ایرانی به دست نیامد.
در حالی که قرار بود، تیراندازان ایران پیش از اعزام به مسابقات جام جهانی چین و کسب سهمیه المپیک عازم اردو و مسابقات دورتمند آلمان شوند، اکنون خبر رسیده است که این اردو لغو شد.

 در حالی که رئیس فدراسیون تیراندازی بعد از لغو اردوی هانوفر آلمان در سال گذشته اردوی دورتمند را جایگزین آن معرفی کرد و قرار بود که تیم ملی قبل از مسابقات جام جهانی چین و کسب سهمیه المپیک ابتدا به دورتمند اعزام شود، اما در حال حاضر این اردو به دلایل مشکلات مالی لغو شده است و قرار است باز هم تیراندازان زودتر عازم چین شوند. لغو این اردو در شرایطی است که حتی ویزای آلمان برای تیراندازان مهیا شده است.

پیش از این و قبل از اولین مرحله جام جهانی و کسب سهمیه المپیک در سال ۲۰۱۹ نیز قرار بود تیم ملی تیراندازی چند روزی به اردوی هانوفر آلمان برود تا مشکلات فشنگ تیراندازان حل شود که با طرح مشکلاتی همچون نیامدن دعوتنامه و کمبود بودجه از سوی فدراسیون آن اردو هم لغو شد. بعد از لغو هانوفر تصمیم مسئولان فدراسیون این شد که تیراندازان چند روزی زودتر به هند بروند تا بتوانند فشنگ مورد نیاز خود برای مسابقات را تهیه کنند که البته در هند هیچ سهمیه‌ای برای تیراندازان ایرانی به دست نیامد.

در سال ۹۷ تیراندازان چند بار با لغو اردوی هانوفر آلمان مواجه شدند. قبل از مسابقات جام جهانی مونیخ ۲۰۱۸ و قبل از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا قرار بود تیراندازان برای جبران کمبود فشنگ و ساچمه عازم اردوی تدارکاتی هانوفر شوند و بعد با آمادگی بیشتر راهی مسابقات شوند که این سفر لغو شد. بعد از آن و قبل از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ هند هم که اولین مرحله کسب سهمیه المپیک بود باز هم اردوی هانوفر به دلایلی که مسئولان فدراسیون آن را ابتدا نیامدن دعوت نامه و بعد کمبود بودجه و گران شدن دلار خواندند، لغو شد تا تیراندازان بدون فشنگ تست شده راهی مسابقات هند شوند و نتایج ضعیف نیز حاصل آن مسابقات بود.

المپیک ۲۰۲۰ نزدیک است و تیراندازان باید با آمادگی بیشتر در مسابقات کسب سهمیه المپیک حاضر شوند تا بتوانند در المپیک ۲۰۲۰ چندین سهمیه کسب کنند، اما با لغو اردوها و مسابقات تدارکاتی روز به روز شانس‌های کسب سهمیه از دست می‌رود. اردوها و مسابقات تدارکاتی آلمان در شرایطی لغو می‌شود که تیراندازان هنوز هم با کمبود مهمات دست و پنجه نرم می‌کنند و شاید در هر هفته کمتر از ۳۰۰ فشنگ نصیب هر تیراندازی شود در حالی که رقبای آن‌ها حداقل روزانه ۳۰۰ تیر شلیک می‌کنند.

بدرالملوک کهرنگی نایب رئیس بانوان فدراسیون تیراندازی در گفت و گو با ایسنا، بعد از اعلام لغو اردوی دورتمند آلمان اظهار کرد: با توجه به مصوباتی که در جلسه قبل از عید با حضور کادر فنی به آن رسیدیم قرار شد که همانند هند زودتر به چین برویم تا تمریناتی را در چین داشته باشیم. کادر فنی تمرینات در چین را ارزشمندتر عنوان کرد. بنابراین تیراندازان در حال حاضر به اردوی دورتمند نمی‌روند و ۴ روز تمرین در چین جایگزین آن شد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین