|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۵۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
حجم کلی آب نزدیک به ۶۰ میلیون متر مکعب بود و سیلابی کنترل شده بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون متر مکعب بود، چون سیلاب کنترل و بعد رهاسازی شد و به خاطر شکسته شدن انرژی قدرت تخریب هم پایین آمد و برای همین در زیردست این مناطق هیچ مشکلی به وجود نیامد.
سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز جمعه ۱۶ فروزدین‌ماه وارد کشور شده و پیش‌بینی می‌شود که در غرب و جنوب غرب کشور شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس بارش باران بین ۱۰ تا ۳۵ میلی‌متر رخ دهد.

به گزارش تسنیم، سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز جمعه ۱۶ فروزدین‌ماه وارد کشور شده و در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده در سطح کشور فعال است.

پیش‌بینی می‌شود که در غرب و جنوب غرب کشور شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال فارس بارش باران بین ۱۰ تا ۳۵ میلی‌متر رخ دهد. همچنین با حرکت این سامانه به سمت شمال شرق کشور از بعد از ظهر شنبه تا بعد از ظهر روز یکشنبه بارش باران در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی سمنان پیش‌بینی می‌شود که انتظار می‌رود بیشینه بارش در این مدت در شمال غرب خراسان رضوی به ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر برسد و موجب سیلابی شدن موقت مسیل‌ها در این منطقه شود.

آخرین آمار جان‌باختگان سیلاب نوروز به ۶۳ نفر رسید

استان‌های فارس و لرستان در سیل نوروز ۹۸ به ترتیب با ۲۱ و ۱۵ کشته بیشترین تلفات انسانی را در حوادث اخیر داشته‌اند.

همچنین استان ایلام در سیلاب ۹۸ هیچ گونه تلفات انسانی نداشته است.

استان فارس: ۲۱ نفر
استان لرستان: ۱۵ نفر
استان گلستان: گلستان ۸ نفر
استان مازندران: ۵ نفر
استان همدان: ۵ نفر
استان خراسان شمالی: ۳ نفر
استان کهگیلویه و بویراحمد: ۲ نفر
استان خوزستان: ۱ نفر
استان کرمانشاه: ۱ نفر
استان سمنان: ۱ نفر
استان خراسان رضوی: ۱

سیل‌بند کوی سید خلف اهواز در حال استحکام‌سازی و ترمیم است

جمال عالمی نیسی امروز در بازدید از سیل بند کوی سید خلف اهواز اظهار داشت: تلاش شبانه روزی دستگاه‌ها با نظارت مستقیم فرمانداری برای استحکام‌سازی و ترمیم سیل‌بند کوی سید خلف در شهر اهواز ادامه دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد زیادی از ماشین‌آلات در این منطقه حضور دارند و نگرانی در این مورد وجود ندارد.

فرماندار شهرستان اهواز با بیان اینکه سیل‌بند کوی سید خلف اهواز با بسیج امکانات و به صورت شبانه روزی در حال استحکام‌سازی و ترمیم است گفت:سیل‌بند کوی سید خلف در گذشته از استحکام بالایی برخوردار نبود که با تلاش شبانه روزی دستگاه‌ها تاکنون از نفوذ آب به این منطقه جلوگیری شد.

بیش از ۱۵۰ پخش سیلاب و بند خاکی در استان اصفهان آبگیری شد

ابوطالب امینی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به آبگیری بند‌های خاکی استان اظهار داشت: بر اثر بارش‌های رگباری روز‌های اخیر در استان اصفهان، ۱۵۰ بند خاکی و پخش سیلاب استان به ظرفیت ۶۰ میلیون متر مکعب آبگیری شده است.

وی افزود: در طول دو دهه بیش از ۱۵۰ بند خاکی و پخش سیلاب در ۱۵۰ نقطه سیل‌خیز و خطرناک استان برای کنترل سیلاب احداث شده که ۲۰ مورد آن‌ها در سال مالی ۹۷ از محل صندوق ذخیره ملی ساخته شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه این سیلاب‌بند‌ها در مناطقی، چون دهاقان، سمیرم، فریدون‌شهر، فریدن، چادگان، کاشان، شهرضا وغیره وجود دارند، گفت: با این بند‌ها از خطراتی که در این حوزه‌ها به علت بارندگی و سیل رخ می‌دهد، جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در دهاقان که رودخانه شور قرار دارد، ۴ الی ۵ بند خاکی ساخته شده که توانسته سرعت و تخریب بند را تعدیل کند و اثرات مثبت خودش را نشان دهد.

امینی ادامه داد: حجم کلی آب نزدیک به ۶۰ میلیون متر مکعب بود و سیلابی کنترل شده بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون متر مکعب بود، چون سیلاب کنترل و بعد رهاسازی شد و به خاطر شکسته شدن انرژی قدرت تخریب هم پایین آمد و برای همین در زیردست این مناطق هیچ مشکلی به وجود نیامد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ سیلاب بند، اظهار داشت: کنترل سیلاب در این مناطق صورت گرفت و از تخریب‌ها جلوگیری کرد و همچنین این حجم آب تغذیه سفره‌ها را نیز به دنبال داشته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر اثر بارش‌های اخیر، برخی از بند‌ها و پخش سیلاب‌های استان شامل طالخونچه، مبارکه، طامه نطنز و جبر کوهپایه نیز بعد از ۱۰ سال سیراب شدند.

کانال نیشکر امام به منظور انحراف آب از شهر گوریه منفجر می‌شود

کیامرث حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون ماشین‌آلات و نیرو‌های ارتش در گوریه مستقر هستند و هنوز آب وارد شهر نشده است.

وی افزود: برای جلوگیری از ورود آب به شهر قصد انحراف آب را از طریق کانال اصلی نیشکر امام را داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: در حال حاضر به همراه امیر بیدادی فرمانده ارتش جنوب و نیرو‌های ارتش کانال اصلی نیشکر را منفجر می‌کنیم همچنین ماشین‌آلات همچنان در حال ایجاد دایک در اطراف شهر هستند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین