|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۵۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
محسنی بندپی با انتقاد از اظهارنظر برخی افراد غیرکارشناس درباره وقوع سیل در تهران و یا مطالبی مانند احتمال ریزش سد کرج گفت: خوشبختانه صدا و سیما، با اقدام به موقع و مصاحبه با افراد مسئول و کارشناس اخبار صحیح را در این زمینه منعکس کرد.
استاندار تهران گفت: با تدابیری که اتخاذ شده اگر یک‌ماه هم در تهران بارندگی رخ دهد شاهد سرریزشدن سد‌ها نخواهیم بود.

 انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها، هماهنگی‌ها و ساماندهی قبل از وقوع بحران و نظارت هوشمند در زمان وقوع بارش‌های اخیر افزود: با کمک همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان تهران و همکاری صداوسیما، بدون تلفات شاهد حداقل خسارات در بارش‌های اخیر بودیم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه و کاهش عوامل خطر در سرلوحه کار ستاد مدیریت‌بحران استان بود، گفت: یک هفته قبل از آغاز سال با همکاری شهرداری‌تهران نهرها، رودخانه‌ها و جوی‌ها لایروبی و پاکسازی شد و از ظرفیت خالی سد‌های استان هم برای کنترل سیلاب‌ها و آب حاصل از آب شدن برف‌ها استفاده کردیم.

وی با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای بالابردن ایمنی از طریق کنترل سرریزشدن آب سد‌ها افزود: بعنوان مثال ظرفیت سد کرج ۱۹۵ میلیون متر مکعب است که حدود ۹۰ میلیون متر مکعب آب داشت و ۱۰۵ میلیون متر مکعب هم ظرفیت خالی برای کنترل سیلاب پیش بینی شد.

استاندار تهران گفت: با تدابیری که اتخاذ شده اگر یک‌ماه هم در تهران بارندگی رخ دهد شاهد سرریزشدن سد‌ها نخواهیم بود.همچنین از حوضچه‌هایی که در استان تهران وجود دارد بعنوان ذخیره آب‌های سطحی و روان استفاده شده است.

محسنی بندپی با انتقاد از اظهارنظر برخی افراد غیرکارشناس درباره وقوع سیل در تهران و یا مطالبی مانند احتمال ریزش سد کرج گفت: خوشبختانه صدا و سیما، با اقدام به موقع و مصاحبه با افراد مسئول و کارشناس اخبار صحیح را در این زمینه منعکس کرد.

وی افزود: در زمان وقوع بحران اولا باید مردم را دچار تشویش نکنیم و در مرحله بعد با مساعدت و کمک مردم سعی کنیم تا خسارت‌ها کاهش یابد.

استاندار تهران گفت: اطلاع رسانی به موقع صدا و سیما باعث شد تا مردم ضمن همراهی با ما و نیروی انتظامی از استقرار در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه ساعت به ساعت آب ورودی و خروجی سد‌ها کنترل و پایش می‌شد افزود:​ روز دوازدهم فروردین پیک آب ۳۵۰ متر مکعب بر ثانیه را در ورودی سد لتیان شاهد بودیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم خروجی سد را به صد متر مکعب بر ثانیه برسانیم و آب خروجی را به سمت سد ماملو هدایت کنیم.

استاندار تهران گفت: ​ورودی سد کرج هم به بیش از ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسید که منجر به افزایش خروجی آن شد.

وی با بیان اینکه برای مدیریت بهتر، تهران به چهار منطقه، جنوب و جنوب شرقی، جنوب غربی و غرب، شرق و خود تهران تقسیم شد افزود:​ مدیریت هر یک از این چهار منطقه به یکی از معاونان استانداری تهران واگذار شد و وحدت فرماندهی شرایطی برای ما فراهم کرد که این نزولات آسمانی را هم مدیریت و هم تدبیر و هم اینکه آن را ذخیره کنیم تا با تقویت آب‌های زیرزمینی از نشست زمین هم جلوگیری شود.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر موجب فرسایش خاک در برخی مناطق استان تهران شد اضافه کرد: در منطقه کن، فشم، رودبار قصران و در دره‌های بالادست تهران شاهد ریزش و فرسایش خاک بودیم.

استاندار تهران گفت: در روز ۱۳ فروردین ذرات خاک در آب به حدی بود که ممکن بود تصفیه خانه‌ها نتوانند آن را تصفیه کنند، اما با تدبیر شرکت آب و فاضلاب و افزایش حوضچه‌های رسوبی در ورودی به تصفیه خانه‌ها این مشکل برطرف شد.

وی با بیان اینکه قطعی آب را در برخی از روستا‌ها هنوز هم داریم افزود: مثلا" در برخی از مناطق کن و سولقان هنوز ده روستا آب آشامیدنی شان قطع است که انشاءالله امروز آب آن‌ها وصل خواهد شد.

استاندار تهران با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای حل مشکل راه ارتباطی رودبار قصران خاطرنشان کرد:​ آب و گاز در برخی مناطق رودبار قصران هم قطع شده بود که ۹۰ درصد گاز وصل شده و آب هم امروز در آنجا وصل می‌شود.

محسنی بندپی گفت: استانداری تهران علاوه بر آمادگی در این استان به استان‌های دیگر هم کمک رسانی کرد.

وی افزود: استانداری تهران به مناطق آسیب دیده از سیل در استان گلستان ادوات سنگین ارسال کرد و با ارسال کمک‌های حمایتی به استان لرستان به منطقه زیرآب مازندران هم بیل مکانیکی و تجهیزات ارسال شد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین